تابع CONCATENATE اکسل-اتصال متن یا عدد

فرض کنید دو ستون دارید که شامل نام و نام خانوادگی می باشد.ولی به هر دلیلی قصد دارید این دو را با هم ترکیب کنید و در یک سلول قرار دهید.

آموزش تابع CONCATENATE در اکسل

 

تابع CONCATENATE می تواند محتویات دو سلول (یا بیشتر) را با یکدیگر ترکیب کند.به کمک این تابع حداکثر 255 کاراکتر یا سلول را می توانید با هم ترکیب کنید.توجه کنید که لزوما دو سلول را ترکیب نمی کند بلکه می تواند متن دلخواه شما را با هم ترکیب کند.

ساختار تابع CONCATENATE:

=CONCATENATE(text1, [text2], …)

=CONCATENATE(متن یا رشته دوم, متن یا رشته اول, …)

در مثال بالا(با توجه به عکس) فرمول به این ترتیب می باشد:

=CONCATENATE(A2,B2)

اگر به عکس توجه کنید بعد از ترکیب دو سلول نام و نام خانوادگی، این دو اسم به هم چسبیده اند و این اصلا خوب نمی باشد.برای رفع این مشکل از ترفند زیر استفاده می کنیم.

همان طور که می دانید فاصله “ُSpace” یک کاراکتر محسوب می شود.به همین دلیل از این کاراکتر برای جدایی این دو سلول استفاده می کنیم.

=CONCATENATE(A2,” “,B2)

ادغام دو سلول در یکدیگر در اکسل

یکی دیگر از کاربرد های این تابع را در اینجا مطالعه کنید.

6 دیدگاه برای “تابع CONCATENATE اکسل-اتصال متن یا عدد

  1. محمد گفته:

    سلام، من یه برنامه نوشتم، یکی از سلولها، باقیمانده ایه که حتما عدد بدون اعشار میشه، و توی سلول اصلی هم عدد بدون اعشار دارم، ولی وقتی با تابع concatenate به هم ارتباطشون دادم، همون باقیمانده برام شده اعشاری، ممکنه بهم بگین ایراد کار کجاست.

  2. غلامرضا گفته:

    ببخشید قسمتی از سوال سومم جاماند
    =VLOOKUP(A12,’lf(and(q2f4<|3<b3,|,l3'!A:AO,9,0)

  3. غلامرضا گفته:

    ممنون میشوم به سئوالات اکسلی من پاسخ داده شود
    1-فایل اکسلی دارم با تعداد قابل توجهی ردیف ،که در هر ردیف در ستون اول یک نام و در ستونهای بعدی اطلاعات مختلف مربوط به آن نام ذکر شده است.میخواهم یک باکس بالای ستون “نام” ایجاد شود که با تایپ نام مورد دلخواه در این باکس یا سلول همان نام با کلیه اطلاعات ردیفش نمایش داده شود. اگر اشکالی نداشته باشد دوتصویر برگرفته از روی اینتر نت که دقیقا شبیه آنچه مد نظرم میباشد در زیر میگذارم

    2- ممنون میشوم بفرمایید آیا میتوان یک سلول اکسل را به یک داده روی یک سایت لینک نمود،منظور که داده این سلول برابر آن اطلاعات مورد نظر در آن سایت بشود (آنلاین) البته من زیاد جستجو کردم وبسیاری پاورکوئری را پیشنهاد نمودند اما با آن ممکن نشد زیرا پاور کوئری یا کل سایت یا جداول سایت را میآورد و هم اینکه قابلیت بروز شدن را نتونستم در آن فعال کنم؟
    3- بسیا متشکر میشود “فرمان / تابع یا فرمول “ذیل را برایم ترجمه نمایید منظور اینکه چه شرطی را برقرار نموده است.
    میدانم خواسته هایم زیاد است من را ببخشید، برای ادامه پروژه ام به آنها نیاز دارم
    متشکرم

  4. غلامرضا گفته:

    سلام
    میخواهم در سلولی(مثلا سلول E25) فرمولی بنویسم که مقدار آن برابر فلان سلول (مثلا A25)است و اگر در آن سلول ( A25)بجای عدد متن بود نتیجه صفر شود
    ممنون شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *