تابع EXACT اکسل – مقایسه دو سلول

تابع EXACT اکسل

اکسل برای مقایسه محتویات دو سلول تابع EXACT را تعریف کرده است. این تابع محتویات دو سلول را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس به شما می گوید که آیا با یکدیگر یکسان هستند یا خیر. یعنی خروجی این تابع  TRUE یا FALSE می باشد.

ساختار تابع EXACT:

=EXACT(text1, text2)

=EXACT(متن دوم ,متن اول)

دو ستون زیر را در نظر بگیرید. شما قصد دارید این دو ستون را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید آیا با یکدیگر یکسان هستند یا خیر؟

=EXACT(A2,B2)

آموزش تابع EXACT در اکسل

همان طور که مشاهده می کنید این تابع به حروف بزرگ وکوچک حساس می باشد.

سوال:اگر بخواهیم سه سلول را با یکدیگر مقایسه کنیم، آیا می توان با این تابع این کار را انجام داد؟

مقایسه سه سلول یا ستون در اکسل با تابع exact excel

با ترکیب دو تابع  AND و EXACT می توان این کار را انجام داد.

=AND(EXACT(A2,B2),EXACT(B2,C2))

10 thoughts on “تابع EXACT اکسل – مقایسه دو سلول

  1. زهره میگوید:

    با سلام وقت بخیر
    من با استفاده از F4 فرمولی را محاسبه می کنم، و با کمک F4 اعداد داخل فرمول را ثابت میکنم یک جواب به دست می اورم و زمانی که بدون F4 همان فرمول را باهمان عددگذاری و فقط دستی عدد ثابت را واردمی کنم جواب متفاوت می شود. راهنمایی می کنید؟

  2. محمدرضا میگوید:

    (IF(A4=A5;H4=0)+IF(A4A5;H4=F4=
    سلام ، من این فرمول رو نوشتم ولی کلا همه چی رو صفر میزنه میشه راهنمایی کنید . ممنون از شما

  3. محمد میگوید:

    سلام ممنون از اموزشاتون یه سوال داشتم من دوتا جدول دار م که این دو تا متاسفانه به هم ریخته هست یعنی اگر سطر اول جدول 1 ” خودکار” هست سطر اول جدول 2 ” مداد ” هست بعد اگه بخوام محاسبات مربوط به مداد رو انجام بدم به صورت خودکار نمیتونم چون دو جدول دوم مکانش با جدول اول یکی نیست خواستم بدونم فرمولی براش دارین؟

  4. مرتضی محبی میگوید:

    سلام یه جدول ورود و خروج دارم میخوام تعداد روزکارکرد رو بدست بیارم تعداد روزهای کاری +تعطیلات +جمعه ها-غیبتها هر کاری میکنم نمیشه جمعه ها و تعطیلاتی که اضافه کاری بوده هم دوباره جمع میشه.لطفا راهنمائیم کنید ممنون.

  5. علی محمودی میگوید:

    سلام وتشکر از مطالب خوبتون . یک سوال داشتم: دو ستون داریم که هر کدام دارای چند آیتم ( قبول و مردود ) میباشد . میخواهیم ببینیم چه تعداد از آن هایی که در ستون A قبول شده اند در ستون B مردود شده اند.

  6. lsu,n میگوید:

    سلام . من میخام مقدار یک سلول رو در یه ستون در شیت دیگه ( که شامل سلول مورد نظرهست) پیدا کنه. قاعدتا باید تابعی باشه که نوشته داخل این سلول رو با تمامی مقادیر ستون چک کنه. با چه تابعی امکان پذیره؟

  7. نوربخش میگوید:

    سلام
    من میخوام دو ستون (مثلا یک با دو مقایسه شود و فقط موارد مشابه رو برام برگردونه و چون ۸۰ ستون دارم میخوام مقایسه ستون یک را تا ۸۰ برام انجام بده و از طرفی بعد از ستون یک بره سراغ بغیه ستون ها به ترتیب ستون دو را تا انتهای ۸۰ تا و همینجور ۳ تا ۸۰ تا …در انتها یک مربع ۸۰ در ۸۰ برام ایجاد کنه و موارد مشابه را بهم بگوید
    ممنون میشم کمکم کنید

  8. mzd میگوید:

    سلام
    سوال بپرسم راهنمایی میکنید؟
    اگه جواب مثبته میخوام بدونم چطور میشه تعیین کرد چنانچه عدد محتوی یک سلول با 00 شروع شده بود سلول ذیگری (مثلا مجاورش)مقدار مثلا “ثبتی”و در غیر اینصورت مقدار “دستی”رو بگیره؟
    ممنون
    نمیدونم جای درستی سوالم رو مطرح کردم یا نه!

    • آموزش آفیس میگوید:

      با سلام
      بله دوست عزیز.از فرمول زیر استفاده کنید.

      =IF(LEFT(A1,2)=”00″,”ثبتی”,”A1″)

      برای این کار از دو تابع Left و IF استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *