کاربرد Lync

به خاطر آورید MSN Messengerو یا Google Talk که امکان ارسال پیام متنی را ایجاد می نمودند. حال تصور کنید تمامی افراد در کامپیوتر شما هستند و شما لزومی ندارد نام آن ها را پیدا نمایید و یا اینکه در همان پلت فرمی که آنها هستند باشید. Lync مشابه با اپلیکیشن صفحه دسکتاپ در نوار وظیفه می باشد. شامل مجموعه ای از تماس ها برای برقراری ارتباط به شیوه های مختلف با افراد مختلف می باشد و تنها از طریق وارد نمودن اسامی افراد می توان به آنها دسترسی پیدا نمود. در Lync امکان ارسال پیام، فایل، ویدیو و فایل صوتی و همچنین به اشتراک گذاری دسکتاپ( یا اپلیکیشن های خاصی از آن) با سایرین وجود دارد حتی امکان کنترل کیبرد و موس سیستم افراد نیز موجود دارد( بسیار کاربردی در عیب یابی IT!)
افراد خارج شرکت نیز می توانند با گرفتن URL مربوط به Lync Web Client با داخل شرکت ارتباط برقرار نمایند و یا اینکه از طریق شماره گیری آنها این امر صورت خواهد گرفت.
یکی از قابلیت های خوب Lync قابلیتی تحت عنوان “Presence” (حضور) می باشد بدین معنا که شما می توانید از حضور و عدم حضور افراد آگاهی یابید همینچنین می توانید حضور خود را در قالب فرمت های مختلف Available، Busy، Away و غیره نشان دهید
دو مقوله مفید در ارتباط با Lync Presence وجود دارد:
اولی شامل نه تنها وضعیت حضور شما (Available، Busy، (Awayبلکه موقعیت شما و پیامی اختیاری در رابطه با اینکه شما اکنون مشغول چه کاری هستید می باشد.
دومی قابلیت نمایش این است که اکنون مشغول چه کاری هستید و موقعیت جغرافیایی شما چیست؟(Current location) و به عنوان مثال زمانی که شما از طریق نت خانه متصل می شوید در باکس Location “Home” را وارد می نمایید و هر زمان که از خانه متصل شوید بدون آنکه آن را تغییر نمایید و یا مجددا وارد نمایبید خودکار آن را وارد می نماید.

کاربرد lync

Lync بخشی از office می باشد بدین معنا که احتمالا شما در حال حاضر آن را در کامپیوتر خود دارید. از همین رو می باشد که قابلیت یکپارچگی با سایر محصولات آفیس نظیر Outlook، SharePoint، … را دارا می باشد.
این نرم افزار با بهره گیری از ویندوز سرور به همراه بانک اطلاعاتی sql و ترکیبی از امکانات Microsoft Outlook و Microsoft Exchange Server درنهایت زیرساختی بسیار کاربردی برای برقراری انواع ارتباطات را به وجود می آورد و در نهایت یک جایگزین فوق حرفه ای و در عین حال با کاربری آسان برای مسنجر مایکروسافت است.

Lync 2013
این نرم افزار به همراه office 365 وارد شده است پلت فرم سرور ویندوز برای ارتباطات یکپارچه می باشد.

5 دلیل اساسی بهره مندی از Lync به شرح زیر می باشد:

1. کنفرانس ویدیویی HD
Lync 2013 قابلیت ایجاد کنفرانس های ویدیویی با رزولوشن 1080p HD در واقع صفحه نمایشی کاملا واضح و شفاف را دارد. این ورژن از کد های استاندارد ویدیویی نظیر H.264 SVC به منظور سازگاری بیشتر با سیستم عامل و انعطاف پذیری بالاتر استفاده می نماید
2. اپلیکیشن های موبایلی
مایکروسافت اپلیکیشن های موبایلی Lync را برای ویندوز فون، اندروید توسعه داده است، لذا ارتباطات Lync به صورت جهانی دردسترس می باشند. اپلیکیشن موبایلی Lync به کاربران امکان ارسال پیام و تماس فوری و متصل شدن به Lync meeting را از هر مکانی می دهد.
3. اپلیکیشن های وب
در کنار نرم افزار کلاینت Lync واقعی و اپلیکیشن های موبایلی، مایکروسافت اپلیکیشن های وب را نیز در lync2013معرفی نموده است. کاربران می توانند از طریق ویندوز ها و یا Mac OS X از یک بروزر وب استفاده نمایند و به تمامی ویژگی های Lync( ویدیو HD، پیام فوری، به اشتراک گذاری دسکتاپ، (Voice over IP دسترسی یابند.
4. فدراسیون اسکایپ
از طریق Lync شما می توانید به مشتریان، فروشندگان، شرکایی که که از این نرم افزار استفاده نمی نمایند نیز دسترسی یابید و ملاقات نمایید. اسکایپ ابزاری محبوب و رایگان ارتباطی می باشد که مایکروسافت صاحب ان نیز می باشد. Lync همواره گزینه ای برای یکپارچه سازی و ایجاد ارتباطات با پیام رسان زنده ویندوز دارد اما مایکروسافت در حال حاضر در حال خروج این پلت فرم و جایگزین نمودن اسکایپ برای کاربران می باشد. در واقع Lync 2013 ارتباطات را به اسکایپ با قابلیت های نظیر پیام فوری، حضور، و توانمندی های ویدیویی گسترش داده است.
5. Office 365
کسب وکار های کوچک و متوسط و یا حتی بزرگ از Lync 2013 می توانند به عنوان کارکردی جدید از office 365 بهره ببرند . Lync بخش استاندارد خدمات خانگی office365 به حساب نمی آید اما شامل هزینه ای تنها 150 دلار به ازای هر کاربر در هر سال می باشد و نظیر شیرپوینت و Exchange توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود. Office365 جنبه قانع کننده تری از Lync 2013 می باشد در واقع راه حل های ویدیویی مختلفی نظیر Cisco Webex و Citrix GoToMeeting وجود دارد اما اینها هزینه زا هستند و تنها بخش ویدیویی کنفرانس را تامین می نمایند.

Exchange Server

Lync Server

3 دیدگاه برای “کاربرد Lync

  1. حمید رضا گفته:

    ممنونم
    خیلی اطلاعات خوبی بود
    موفق باشید
    و سمی ترین قسمت فقط قسمتِ نظرات هست?

    • minoo گفته:

      قسمت بالای صفحه Sign In یه قسمت تنظیمات هست که کنارشم یه فلش هست بزن روی اون بعد بزن روی file و اخرم exit رو بزن بسته میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *