فرض کنید به عنوان یک حسابدار جوان وارد یک شرکت می شوید و  یک فایل اکسل که حاوی کارکرد کل پرسنل در سال گذشته هست ،در اختیار شما قرار می گیرد.خواسته مدیر این هست که بداند در سال گذشته چند نفر پرسنل داشته است؟

حالا تصور کنید که یک فایل اکسل که هر روز کارکرد افراد مختلف در آن وجود دارد(شاید 10000 رکورد) و حالا باید بدانید چند نفر پرسنل داشته داشته اید.برای راحتی کار فرض کنید ما جدول زیر را داریم:

می توانیم از طریق کد پرسنلی اسامی تکراری را پیدا کنید.برای این کار دو راه را بیان می کنیم:

1)استفاده از گزینه Remove Duplicates در منوی Data می باشد.

ابتدا داده های خود را انتخاب(Select) نمایید و سپس از مسیر زیر بر روی Remove Duplicates کلیک کنید:

Data>Data Tools>Remove Duplicates

Remove Duplicates حذف کلمات تکراری در اکسل حذف ردیفهای تکراری در اکسل

اکنون مانند تصویر زیر چک باکس گزینه (کد پرسنلی) را فعال می کنیم.(چون داده های تکراری در این ستون قرار دارند) و در نهایت بر روی Ok کلیک می کنیم.

2)استفاده از Advanced در گزینه Filter در منوی Data می باشد.مطابق با تصویر زیر

برای دیدن ادامه مطلب اگر عضو هستید وارد شوید، اگر عضو نیستید عضو سایت شوید یا اشتراک خود را ارتقاء دهید.



 



 

 

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در Excel

۲۸ نظرات

1 3 4 5
  1. بیژن

    ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ at ۱۳:۰۴

    برای مغایرت گیری بین دوستون چند هزارتایی دو ستون رو زیر هم بچینم و مشابه ها رو حذف کنم غیر مشابه ها رو بعنوان اقلام باز لازم دارم لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    پاسخ

  2. بیژن

    ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ at ۱۳:۰۱

    سلام
    برای حذف همزمان دو خانه مختلف چکار باید بکنم -چون هرکار میکنم نمیتونم مغایرت بگیرم

    پاسخ

  3. آرش جابرانصاری

    ۱۳۹۴/۰۹/۳۰ at ۱۴:۵۳

    سلام
    بابت آموزش بسیار عالیتون ممنونم
    عذا گرفته بودن توی 700000تا رکورد چجوری تکراریا رو حذف کنم

    پاسخ

    • آموزش آفیس

      ۱۳۹۵/۰۴/۱۷ at ۰۳:۱۰

      سلام.خدا را شکر که می توانیم با این آموزش ها مشکلات کاربران را برطرف نماییم.

      پاسخ

1 3 4 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *