خانهWordفعال کردن خط کش در ورد-Word Ruler

فعال کردن خط کش در ورد-Word Ruler

فعال کردن خط کش در ورد-Word Ruler

یک سوال که ذهن بسیاری از کاربران(آموزش ندیده) را به خود مشغول می کند این است که بعد از نصب ورد چطور خط کش بالای صفحه تایپ را فعال کنند؟

فبل از هر چیز باید واحد اندازه گیری ورد را به میلیمتر تغییر دهیم.(چون دقیق ترین واحد اندازه گیری را ما فارسی زبانان بیشتر با میلیمتر انجام می دهیم)پس مسیر زیر را دنبال می کنیم:

File>Options>Advanced>Display>Show measurements in units of:Millimeters

طراحی پاکت نامه در Word

یکی از کاربرد های تغییر واحد اندازه گیری را در مقاله آموزشی “تعیین سایز کاغذ A5-A3 ورد و اکسل Word Excel Page Size” مشاهده نمایید.

حالا به مسیر زیر بروید و خط کش را فعال کنید:

View>Ruler

خط کش در ورد

سوال:من این تنظیمات را انجام دادم ولی خط کش در سمت راست(یا چپ) غیر فعال یا مخفی می باشد.چطور خط کش سمت راست(یا چپ) را در Word فعال کنیم؟

پنهان شدن خط کش سمت راست در ورد

برای این کار به مسیر زیر بروید و چک باکس گزینه Show vertical ruler in Print Layout view را فعال نمایید. با فعال کردن گزینه Show right ruler in Print Layout view می توانید خط کش را در سمت راست صفحه ورد قرار دهید:

File>Options>Advanced>Display>Show vertical ruler in Print Layout view

فعال کردن آشکار کردن خط کش سمت راست در ورد

اکنون می توانید خط کش را مشاهده نمایید:

نمایش خط کش در ورد

121 نظرات

  1. سلام چرا اینقد پیچ و تابش میدید؟ من این روشو رفتم برام فعال نشد. ولی خیلی راحت از تب view قسمت show تیکش رو زدم فعال شد

پاسخ دادن

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

فعال کردن خط کش در ورد-Word Ruler یک سوال که ذهن بسیاری از کاربران(آموزش ندیده) را به خود مشغول می کند این است که بعد از نصب ورد چطور خط کش بالای صفحه تایپ را فعال کنند؟ فبل از هر چیز باید واحد اندازه گیری ورد...فعال کردن خط کش در ورد-Word Ruler