قراردادن عنوان هر فصل در سربرگ به طور خودکار در ورد Chapter Headings

در این آموزش قصد داریم بیان کنیم چطور می توان عنوان هر فصل (پایان نامه یا کتاب) را به طور خودکار در سربرگ هر فصل قرار داد.پیش نیاز یادگیری این بخش سه مبحث “استایل در ورد” و “فهرست در ورد” و “ساخت سربرگ در ورد” می باشد.

فرض کنید من یک مقاله نوشته ام و می خواهم عناوین اصلی (Heading 1) به طور خودکار در سربرگ قرار بگیرد.به عنوان مثال همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، عنوان “اهمیت آب” جز عناوین اصلی می باشد.

Chapter Headings

برای این کار:

1-ابتدا بر روی سربرگ مورد نظر کلیک می کنیم تا منوی Design فعال گردد.سپس مطابق تصویر از مسیر زیر بر روی Field کلیک می کنیم:

Design>Insert>Document info>Field

قراردادن عنوان هر فصل در سربرگ در ورد word

2-از صفحه باز شده جدید، گزینه StyleRef را انتخاب می کنیم و بر روی Heading 1 کلیک می کنیم و در نهایت بر روی OK کلیک می کنیم:

درج اتومات فصل ها در سربرگ

اکنون عنوان هر فصل به طور خودکار در سربرگ قرار خواهد گرفت.

StyleRef در ورد

نکته:اگر بخش بندی های مختلفی را انجام داده اید،این عمل را مجدد تکرار کنید.

نکته:در این مثالی که برای شما بیان کردیم، فقط شامل Heading 1 وHeading 2 می باشد. اگر شما دارای Heading های بیشتری باشید، می توانید از آن ها استفاده کنید.

نکته:اگر بخواهید عناوین خودکار را حذف کنید، کافیست در سربرگ مربوطه آن را انتخاب (Select) کنید و کلید Delete را از روی صفحه کلید فشار دهید.

در واقع این آموزش برای قراردادن عنوان فهرست ها در سربرگ می تواند مفید باشد.

12 thoughts on “قراردادن عنوان هر فصل در سربرگ به طور خودکار در ورد Chapter Headings

  1. مهدی میگوید:

    ممنونم از پیچ خوب شما
    بعد از حدود 20 سال امروز یادم افتاد همچین امکانی در ورد وجود داره و با راهنمایی سایت شما در وقتم خیلی صرفه جویی شد.
    سپاس

  2. رضا قربانی میگوید:

    سلام و ارادت آموزشتان تاپ تاپ است ممنون
    قصد دارم بین عنوان هر پاراگراف و متن پاراگراف فاصله نیفتد و هر دو در یک صفحه قرار گیرد لطفا راهنمایی بفرمایید

  3. سما میگوید:

    سلام ممنون از آموزش خوبتون
    من میخوام تاریخ و شماره و پیوستی که از قبل بر روی سربرگ شرکت چاپ شده را با مقادیری که خودم وارد میکنم سینک کنم یعنی جلوی تاریخ، تاریخ روز. جلوی شماره، عدد مورد نظرم را وارد کنم اما هرکاری میکنم دقیق رو بروی کلامت چاپ شده وارد نمیشه. چیکار باید انجام بدم؟؟؟؟
    امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم

  4. میترا میگوید:

    سلام. درصورت امکان نحوۀ قرار دادن اولین و آخرین کلمۀ دیکشنری در سربرگ را میفرمایید؟ بنده از این راه رفتم ولی زیاد جواب نداد. بارها به مشکل خوردم. پیشاپیش متشکرم.

  5. تبسم میگوید:

    با سلام
    من قسمت های مختلف مثل سربرگ عنوان فصل و مطالب هر فصل رو سکشن بندی کردم، الان میخوام، چند خط از مقدمه هر فصل رو قسمت سر برگ بیارم، اما چون سکشن هاش جداگونه است با اینتر زدن نمیشه، ممنون میشم راهنمایی کنید. ممنون

  6. علی میگوید:

    سلام
    من از هدینگ 1 تا 9 برا ی شماره گذاری فصل و بخش و فرمول و شکل و جدول استفاده کردم و عالی است فقط مشکلی که دارم این است که نمیخوام در قسمت Navigation به جز تیتر فصل و بخش چیز دیگری نمایش دهد ولی هرکار ی که میکنم باز در اصل باقی می ماند خصوصاً وقتی میخواهم فایل ورد رو به PDF تبدیل کنم تمام شماره عکس ها و جداول و فرمولها هم همراه تیتر فصل و بخش منتقل می شود آیا راهی هست که فقط Heading 1 و Heading 2 در تبدیل فایل ورد به PDF در فایل ساخته شده باشد و شماره فرمولها و جداول و شکلها حذف شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *