خانهWordآموزش ساخت و ایجاد سبک (Style) در ورد

آموزش ساخت و ایجاد سبک (Style) در ورد

چرا باید از Style استفاده کرد؟

1)به طور باورنکردنی در وقت شما صرفه جویی می کند.

2)سرعت شما را چند برابر می کند.

3)ایجاد سبک ها بسیار آسان است.

….

Style چیست؟

خیلی خلاصه اگر گفته شود:به کلیه ویژگی هایی که به یک کلمه یا متن تخصیص داده می شود.این ویژگی ها می تواند شامل فونت،اندازه،رنگ،فاصله و….باشد.

اگر دانشجو یا استاد هستید و بر روی مقاله کار می کنید یا منشی شرکت هستید و یا مدیر فروش هستید،پیشنهاد می شود حتما نحوه ایجاد  Style که بسیار ساده می باشد را فرا بگیرید.

نحوه ساخت Style:

برای اینکه درک خوبی از سبک ها داشته باشید با یک مثال شروع می کنیم.فرض کنید من یک کتاب می خواهم تهیه کنم که عنوان آن هست”آموزش های آفیس” و دارای بخش های اکسل ،اکسس،ورد و…..می باشد.و هر بخش شامل چندین آموزش می باشد.پس به طور خلاصه شد:

آموزش های آفیس

      آموزش اکسل

                       آموزش توابع اکسل

                       آموزش فرمول نویسی اکسل

      آموزش ورد

                       آموزش فرمول نویسی در ورد

                       آموزش سبک (Style) در ورد

      آموزش اکسس

                      آموزش فرم ها در اکسس

                     آموزش گزارش گیری در اکسس

احتمالا سبک بالا شما را به یاد فهرست کتاب ها می اندازد و اتفاقا یکی از کاربرد های Style در فهرست نویسی می باشد.ولی هدف ما این بود که به شما یاد آوری کنیم هر یک از عناوین بالا در کتاب ها به سبک و شیوه خودشان در صفحات و فهرست ها قرار می گیرند.مثلا ممکن است به سبک زیر قرار بگیرد:

      آموزش اکسل

                           آموزش توابع اکسل

                           آموزش فرمول نویسی اکسل

     آموزش ورد

                          آموزش فرمول نویسی در ورد

                          آموزش سبک (Style) در ورد

     آموزش اکسس

                        آموزش فرم ها در اکسس

                        آموزش گزارش گیری در اکسس

تصور کنید برای هر کدام از عناوین و زیر عناوین این تغییرات را تک تک اعمال کنید!!! چقدر سخت!!! پس چاره چیست؟

باید برای هر کدام از عناوین و زیر عناوین یک Style تعریف کنید.یعنی برای “آموزش اکسس” یک Style و برای ” آموزش فرم ها در اکسس” یک Style دیگر ایجاد کنید،سپس این سبک را بر روی سایر عناوین و زیر عناوین اعمال کنید.حالا کار شما بسیار راحت می باشد. و حتی اگر بخواهید سبک مورد نظر را تغییر دهید کافیست Style را تغییر دهید تا در همه قسمت های فایل ورد شما که آن Style به کار رفته است، تغییرات اعمال شود.حالا با خیال راحت و با سرعت عمل بیشتری می توانید متن خود یا مقاله خود را آماده کنید.

ابتدا متن مورد نظر مان که در اینجا “آموزش ورد” می باشد را انتخاب (Select) می کنیم،(می توانید بدون اینکه متنی را انتخاب کنید Style را ایجاد کنید.) برای ایجاد یک Style مسیر زیر را طی می کنیم:

Home>Styles>Create a Style

Create a Style ایجاد

در پنجره باز شده برای آن اسمی انتخاب می کنیم.که من دراینجا می خواهم  Style عنوان های اصلی یعنی “آموزش اکسل” و “آموزش ورد” و “آموزش اکسس” را تعیین کنیم.سپس مانند تصویر زیر اسم آن را “عنوان اصلی” انتخاب می کنم.سپس برای اعمال تنظیمات و فرمت موردنظر بر روی Modify کلیک می کنیم:

Modify سبک

اکنون مطابق عکس زیر تنظیمات را انجام می دهیم.فعلا تنظیمات را مطابق عکس انجام دهید تا در آموزش پیشرفته Style به بررسی تمام گزینه های موجود بپردازیم.در اینجا آن نکاتی که برای تهیه Style  فارسی مد نظر می باشد را یادآوری می کنیم.

آن چه که مشخص است، رنگ و فونت و سایز را می توانیم تعیین کنیم.ولی به دو نکته توجه کنید که حتما complex را انتخاب کرده باشید.چون برای انتخاب فونت فارسی و جلوگیری از به هم ریختگی به آن نیاز دارید.انتخاب Heading 1 هم به این علت می باشد که عنوان اصلی (بیرونی ترین عنوان در فهرست) را انتخاب کرده ایم.(این نکته برای ساخت فهرست ضروری می باشد)

فرمت در Create a Style format

اگر بخواهید تغییرات بیشتری را بر روی استایل خود ایجاد کنیدبر روی گزینه Format کلیک کنید:

Style format options

حالا بر روی Font کلیک کنید.همان طور که در تصویر می بینید نوع فونت لاتین(انگلیسی) و نوع فونت فارسی را مشخص کرده ایم:

Style format options font

حالا بر روی OK کلیک کنید(در تمام پنجره ها) اکنون Style عناوین اصلی ساخته شده است و شما می توانید دقیقا همین استایل را برای سایر عناوین اصلی یعنی “آموزش اکسس” و “آموزش اکسل” به کار بگیرید.

الان نوبت ساختن Style برای عناوین فرعی می باشد.برای این کار بر روی دقیقا همین مراحل را طی کنید.اکنون می توانید برای عناوین فرعی مانند”آموزش فرم ها در اکسس”  Style مخصوص به آن را داشته باشید. همان طور که در تصویری زیر مشاهده می کنید عنوان “عنوان فرعی 1” را به عنوان نام Style انتخاب کرده ام و تنظیمات دلخواه را انجام داده ام.

Create a Style format word

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید.این دو Style که ایجاد کرده ایم قابل مشاده می باشد.

Style

اکنون می توان Style عناوین را از منوی مربوطه انتخاب کنیم.(متن مورد نظر را انتخاب کرده و سپس Style مد نظر را به آن اعمال کنید)

Style Complex

اگر زمانی تصمیم گرفتید Style مورد نظر را تغییر دهید،کافیست روی آن راست کلیک کرده و بر روی Modify کلیک کنید.در اینجا عنوان اصلی را به این شکل تغییر دادیم:

Modify style

مبحث Style ازاهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که شرکت لیندا دوره آموزشی Styles in Depth به مدت 3 ساعت ، برای آن در نظر گرفته است.

Changing your style in the new Word

66 نظرات

  1. سلام
    وقتی می‌خوایم استایل بسازیم زبان (language) استایل‌ها بای دیفالت انگلیسی هست و من وقتی گزینهٔ Persian رو انتخاب می‌کنم و اوکی می‌کنم تغییری ایجاد نمیشه و وقتی دوباره وارد اون باکس میشم همچنان انگلیسی هست و گزینهٔ set as default هم فعال نیست که بتونم کلیک کنم.
    کسی راهکاری بلده؟

پاسخ دادن

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

چرا باید از Style استفاده کرد؟1)به طور باورنکردنی در وقت شما صرفه جویی می کند.2)سرعت شما را چند برابر می کند.3)ایجاد سبک ها بسیار آسان است.....Style چیست؟ خیلی خلاصه اگر گفته شود:به کلیه ویژگی هایی که به یک کلمه یا متن تخصیص داده می شود.این...آموزش ساخت و ایجاد سبک (Style) در ورد