ایجاد فرم سریع در اکسل برای ورد داده ها به کمک ابزار Form

شاید برای شما موقعیتی پیش آمده باشد که یکی از دوستان و همکاران شما لیستی (بر روی کاغذ)را به شما بدهد و از شما بخواهد که آنها را وارد شیت اکسل بکنید.راه معمول این است که برنامه اکسل را باز کرده و شروع به نوشتن کد ها در شیت اکسل بکنیم.اما امروز قصد داریم به کمک ابزار Form خیلی سریع تر و راحت تر به خواسته خودمان برسیم.

با یک مثال ساده کار را شروع می کنیم.فرض کنید به من گفته شده است که نام و کد 100 قطعه را از روی کاغذ وارد اکسل بکنم.

ابتدا از مسیر زیر ابزار Form را به منوی Quick Access Toolbar اضافه می کنیم:

File>Options>Quick Access Toolbar

اکنون این ابزار را در منوی Quick Access Toolbar مشاهده می کنید:

 

 

سپس در یک شیت سر ستون های را تعریف می کنیم.یعنی کد قطعه و نام آن را وارد می کنیم سپس آن را انتخاب می کنیم.مانند تصویر زیر:

 

حالا بر روی Form کلیک می کنیم.و سپس بر روی OK کلیلک می کنیم.تصویر زیر را مشاهده می کنید:

 

حالا کد و نام قطعه را نوشته (به کمک tabبین آنها جابه جا شوید)و اینتر را فشار می دهیم.این فورم داده ها را به صورت ردیفی وارد کرده و به ردیف بعدی می رود کافی هست شمافقط اینتر را فشار دهید.

برای دیدن ادامه مطلب اگر عضو هستید وارد شوید. اگر عضو سایت نیستید عضو سایت شوید یا اشتراک خود را ارتقا دهید

عضویت در سایت

ورود به سایت

ارتقا

LinkedIn office learning

کانال تلگرام وب سایت آموزشی آفیس

دیدگاه ها

  1. پیمان گفت:

    سلام بسیار عالی بود واقعا کلی از کارهای منو آسون کرد ممنونم

  2. hoorahoori گفت:

    سلام.توی Word یه فرم دعوت نامه‌ی مدرسه تهیه کرده ام که جاهای خالی آن باید با نام و نام خانوادگی، دانش آموزان پرکنم. لیست اسامی دانش آموزان در یک فایل اکسل هست.چطور میتونم کاری کنم که با کلیک روی اسامی یا شماره‌ی آنها نام و نام خانوادگی اون‌ها از اکسل به وورد در قسمت دلخواهم منتقل بشه؟ ممنون

  3. سارا گفت:

    سلام مسیری که گفتید انجام دادم
    مربعی که نماد فرم هست ظاهر شده اما غیر فعاله
    کلیک کردم اما کار نمیکنه
    میشه بفرمایید چیکار کنم؟
    ممنون

    • mohammad گفت:

      سلام
      روی ردیف که همان لیبل های شما می باشد سلکت نمایید و سپس روی آیکون فرم بزنید.

  4. زهرا گفت:

    سلام تشکر از سایت خوبتون
    میشه این راه رو توی 2007 استفاده کرد؟
    و سوال دیگه اینکه من چطوری میتونم یه سری هزینه های شرکت تبلیغاتی رو توی اکسل وارد کنم طوری که پایان سال بتونم سود و زیان بگیرم
    ممنون میشم اگه کمکم کنید

دیدگاه شما

(ضروری)
(ضروری,نمایش داده نمی شود)
(ضروری)

خبرنامه آفیس