خانهPowerPointفیلم برداری از صفحه نمایش با پاورپوینت Screen Recording PowerPoint

فیلم برداری از صفحه نمایش با پاورپوینت Screen Recording PowerPoint

یکی از ویژگی های جدید در PowerPoint 2016، امکان فیلم برداری (تصویر برداری) از صفحه نمایش (Desktop) می باشد.این ابزار برای بسیاری از کاربران در مجموعه آفیس بسیار ضروری می باشد و قبلا در مجموعه آفیس وجود نداشت و برنامه دیگری در آفیس 2016 توانایی انجام این کار را ندارد.

چرا تصویر برداری از صفحه نمایش اهمیت دارد؟

فرض کنید به عنوان دانشجو قرار است یک نرم افزار و نحوه کار کردن با آن را در هنگام ارائه مطلب به دیگران آموزش دهید.بهترین روش برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید این می باشد که در کمال خونسردی و آرامش آن نرم افزار را در خانه یکبار آموزش دهید و از آن فیلم برداری کنید.حالا در روز ارائه با خیال راحت و تمرکز بیشتر می توانید فیلم آموزش را برای اساتید و سایر دانشجویان نمایش دهید.این یکی از کاربردهای فیلم برداری از صفحه نمایش می باشد.

چطور از صفحه نمایش فیلم برداری کنیم؟

برنامه پاورپوینت را باز کنید و به مسیر زیر بروید و بر روی Screen Recording کلیک کنید:

Insert>Media>Screen Recording

فیلم برداری با پاورپوینت

بعد از اینکه بر روی Screen Recording کلیک کردید، صفحه نمایش برای شما به صورت مات در خواهد آمد و موس به علامت + تبدیل می شود.در واقع برنامه پاور پوینت با این کار از شما می خواهد که محدوده مورد نظر برای فیلم برداری از صفحه نمایش را مشخص کنید.با موس محدوده مورد نظر را مشخص کنید(ممکن است کل صفحه را بخواهید یا بخشی از آن را)

screen-recording

به عنوان مثال من محدوده زیر را انتخاب کرده ام.چنانچه به هر دلیلی خواستید محد.ده خود را تغییر دهید، کافیست بر روی گزینه Select Area کلیک کنید.همچنین اگر دوست ندارید حرکات موس و صدا به همراه فیلم شما ذخیره گردد، کافیست بر روی دو گزینه Audio و Record Pointer کلیک کنید تا غیر فعال گردند.

screen-recording-powerpoint

اکنون کافیست فقط بر روی گزینه Record کلیک کنید تا ضبط برنامه شروع شود.به محض کلیک بر روی این گزینه، یک شمارش معکوس از 3 به 1 آغاز خواهد شد که برای فیلم برداری آماده باشید.(همان یک دو سه موقع عکس برداری 🙂 )

ضبط تصویر در پاورپوینت

اکنون با خیال راحت می توانید هر کاری که مد نظر دارید انجام دهید و برنامه پاور پوینت از محدوده تعیین شده فیلم برداری خواهد کرد.

اگر احیانا قصد دارید ضبط تصاویر را به دلایلی به طور موقت متوقف کنید، کافیست موس را به مرکز و بالاترین قسمت صفحه نمایش ببرید تا گزینه های زیر نمایان شود.اکنون می توانید با کلیک بر روی گزینه Pause به طور موقت ضبط کردن را متوقف کنید و با کلیک مجدد بر روی آن عملیات فیلم برداری را مجدد شروع بکنید.چنانچه کار فیلم برداری شما به پایان رسید، کافیست بر روی گزینه Stop (علامت مربع) کلیک کنید.

فیلم برداری از دسکتاپ با پاورپوینت

اکنون فایل شما در پاور پوینت آماده می باشد.

ذخیره فیلم ضبط شده در پاور پوینت

شاید برای شما سوال باشد که تفاوت این نوع فیلم برداری با نوع دیگر فیلم برداری که در آموزش ” تبدیل پاورپوینت به ویدیو-PowerPoint to Video” گفته شده است، در چیست؟

در آموزش جاری شما می توانید از صفحه نمایش فیلم بگیرید و در واقع به هر مکان از کامپیوتر خود بروید و هر برنامه ای را باز کنید، قارد خواهید بود فیلم برداری را انجام دهید.ولی در روش “تبدیل پاورپوینت به ویدیو-PowerPoint to Video” شما فقط فیلم برداری و توضیحات لازم در فایل پاور پوینت خود را تبدیل به فیلم خواهید کرد و از صفحه نمایش خود نمی توانید تصویر برداری کنید.

45 نظرات

  1. سلام.من همین کار رو انجام میدادم.اما الان هرکاری میکنم صدا همراش ظبط نمیشه.یعنی صداهای توی کامپیوتر رو ظبط نمیکنه.گزینه audio را هم فعال کردم هم غیر فعال بازم کار نمیکنه.نرم افزار های دیگه ای نصب کردم که از صفحه فیلمبرداری میکنن.اون نرم افزار ها همه صدای خود سیستم را ظبط و پخش میکنن اما توی این پاورپوینت همچنان صدا ظبط نمیشه.آفیسم 2016 هست و مشکلی نداشت.اما از وقتی که جدیدترین نسخه ویندوز 10 رو نصب کردم و بعدش آفیس 2016 رو نصب کردم،دیگه صدای سیستم رو ظبط نمیکنه.
    خوشحال میشم پاسخ بدید.با تشکر

  2. سلام بر شما .
    من پاورپوینت ۲۰۱۰ دارم اما گزینه screen recording را ندارد؟!!!!!!

  3. سلام.چطور میشه کیفیت صدای فیلم در حال ضبط رو بهتر کرد خیلی خش خش داره و بی کیفیته .میشه بصورت داخلی خودش صدای فیلم رو بگیره نه از اسپیکر کامپیوتر

    • واقعا کارتون عالی بود.خیلی راحت یاد گرفتم.دست گلتون درد نکنه.وجود نازنینتون بی بلا🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  4. با تشکر از توضیحاتتون
    فقط یه سوال؟

    این فیلم کجا ذخیره میشه؟؟؟
    آخه من قبلا از این روش استفاده کردم؛ روی فلش کپی کردم و واسه ارایه آماده بودم. چون حجم فایل بالا بود، تصورکردم که بصورت attach شده به خود فایل pptx است. ولی در زمان ارایه فایل قابل پخش نبود!

    کلا فیلم های گرفته شده، کجا ذخیره میشن؟؟؟شاید دوباره خواستیم در جای دیگری استفاده کنیم ازشون آخه!

    تشکر

    • همون لحظه اگه روش کلیک راست کنید میتونید save as media رو یزنید و در مسیر دلخواهتون ذخیره کنید.

پاسخ دادن

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید