قراردادن عنوان هر فصل در سربرگ به طور خودکار در ورد Chapter Headings

در این آموزش قصد داریم بیان کنیم چطور می توان عنوان هر فصل (پایان نامه یا کتاب) را به طور خودکار در سربرگ هر فصل قرار داد.پیش نیاز یادگیری این بخش سه مبحث “استایل در ورد” و “فهرست در ورد” و “ساخت سربرگ در ورد” می باشد.

فرض کنید من یک مقاله نوشته ام و می خواهم عناوین اصلی (Heading 1) به طور خودکار در سربرگ قرار بگیرد.به عنوان مثال همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، عنوان “اهمیت آب” جز عناوین اصلی می باشد.

Chapter Headings

برای این کار:

1-ابتدا بر روی سربرگ مورد نظر کلیک می کنیم تا منوی Design فعال گردد.سپس مطابق تصویر از مسیر زیر بر روی Field کلیک می کنیم:

Design>Insert>Document info>Field

قراردادن عنوان هر فصل در سربرگ در ورد word

2-از صفحه باز شده جدید، گزینه StyleRef را انتخاب می کنیم و بر روی Heading 1 کلیک می کنیم و در نهایت بر روی OK کلیک می کنیم:

درج اتومات فصل ها در سربرگ

اکنون عنوان هر فصل به طور خودکار در سربرگ قرار خواهد گرفت.

StyleRef در ورد

نکته:اگر بخش بندی های مختلفی را انجام داده اید،این عمل را مجدد تکرار کنید.

نکته:در این مثالی که برای شما بیان کردیم، فقط شامل Heading 1 وHeading 2 می باشد. اگر شما دارای Heading های بیشتری باشید، می توانید از آن ها استفاده کنید.

نکته:اگر بخواهید عناوین خودکار را حذف کنید، کافیست در سربرگ مربوطه آن را انتخاب (Select) کنید و کلید Delete را از روی صفحه کلید فشار دهید.

در واقع این آموزش برای قراردادن عنوان فهرست ها در سربرگ می تواند مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *