خانهVisioآموزش رسم SWOT به کمک Visio

آموزش رسم SWOT به کمک Visio

شاید بسیاری از شما دارای سازمان و یا کسب و کاری باشید و مدتی است که مشکلات زیادی سازمان شما یا کسب و کارتان را درگیر کرده است و دارای الگوی ذهنی نیستید که چطور آن ها را ارزیابی کنید و از چه منظری مشکلات سازمان خود را بررسی و برای مشکلات و مسائل چاره اندیشی کنید.شاید اصلا سازمان شما یا Business شما مشکلاتی ندارد، بلکه بخواهید برای آن برنامه ریزی انجام دهید.

یکی از ابزار های برنامه ریزی استراتژیک روش SWOT می باشد.این روش سازمان شما را از دو منظر درونی و بیرونی ارزیابی می کند.برای بعد درونی دو بخش قوت (Strength) و ضعف (Weakness)، و برای دوبعد بیرونی دو بخش فرصت (Opportunity) و تهدید(Threat) را در نظر گرفته است.

این تکنیک اولین بار همان‌طور که از محتوای آن مشخص است در سیستم‌های نظامی و سپس در مدیریت صنایع و کارخانه‌ها به کار برده می‌شد و کم‌کم از سال ۱۹۹۰ وارد سیستم‌های مدیریتی وبرنامه‌ریزی شد. مهمترین ویژگی سوآت این است که می‌توان بدون نیاز به تحلیل‌های کمّی و محاسبات ریاضیاتی به تحلیل داده‌ها و تدوین راهبرد پرداخت درحالیکه سایر روشها و تحلیل‌ها نیاز به آمار و اطلاعات کمّی و همچنین فرمولهای پیچیده ریاضی دارند. این تکنیک به سادگی و با استفاده از روشهای کیفی امکان استفاده از یافته‌ها و اطلاعات را فراهم می‌سازد.

یعنی برای اینکه سازمان خود را مورد بررسی قرار دهید همیشه نیاز دارید به این 4 عامل توجه داشته باشید.اما برای اینکه این ماتریس را در visio تشکیل دهید با ما همراه باشید.

[cf-restrict]

ما در این آموزش از ویزیو 2016 استفاده می کنیم.برای شروع برنامه ویزیو را باز نمایید و مانند تصویر زیر Marketing Diagrams را انتخاب نمایید.

More Shape>Business>Chart and Graphs>Marketing Diagrams

آموزش رسم swot

سپس ماژول یا نصویرSWOT را به داخل صفحه درگ نمایید.اکنون می توانید با این ترفند ساده ماتریس را کامل نمایید و از آن در کسب و کار خود بهره مند گردید.

رسم swot

[/cf-restrict]

 

پاسخ دادن

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید