آفیس برای Windows Phone

مشکل عمده ای که بسیاری از دوستداران آفیس با آن روبرو بودند، نبود برنامه ای قوی یا رسمی آفیس برای سیستم عامل های آن ها بود.اما اکنون شرایط فرق کرده است و مایکروسافت آفیس و مدیریت جدید آن یعنی نادلا متوجه این موضوع شده است و برنامه های آفیس را برای سیستم عامل های دیگر عرضه کرده است و حتی آن ها را پیش از آن که برای ویندوز فون منتشر کند برای دو سیستم عامل دیگر یعنی اندروید و آیفون منتشر می کند.

مایکروسافت با ارائه ویندوز فون 8 تحول خوبی را شروع کرد و نقص های زیادی را بر طرف کرد ولی بعد از مدتی اشکلات بسیاری در این سیستم عامل پیدا شد که توان رقابت با دیگر سیستم عامل ها را نداشت.(مانند ویندوز 8) مایکروسافت بعد از این ماجرا بلافاصله کلیه کمبود ها را با ویندوز فون 8.1 و آپدیت Denim جبران کرد.اما هنوز هم رقابت بین سیستم عامل ها شرایط را برای مایکروسافت تنگ تر کرد.تصمیم بر این شد که ویندوز فون10 (Windows Phone10) به عنوان یک سیستم عامل جدید و متحول بر روی موبایل ها قرار بگیرد.در زمان نگارش این مطلب هنوز نسخه نهایی و رسمی آن منتشر نشده است ولی نسخه پیش نمایش زیادی منتشر شده که نشان از تحولی بزرگ در این سیستم عامل دارد.

این تحول را می توان در معرفی موبایل  Microsoft Lumia 950 (به خصوص نسخه دو سیم کارت برای مشاغل) مایکروسافت که در تاریخ 14 مهر 1394 معرفی شد دید.اینکه این گوشی چه تحولاتی از لحاظ سخت افزاری پیدا کرده است از حوصله این مقاله خارج است ولی مهمترین و کاربردی ترین تحول در 14 مهر ماه را می توان قابلیت Continuum ویندوز فون 10 دانست.

اما کاربرد Continuum چیست؟

در یک جمله کوتا یعنی شما همیشه یک کامپیوتر با خود به همراه دارید!!! بله درست خواندید به کمک این قابلیت و یک ابزار جانبی به نام Microsoft Display Dock می توانید موبایل خود را به یک مانیتور یا یک تلویزیون متصل کنید و مانند ویندوز 10 دسکتاپ،با آن کار کنید.در صورتی که دوست داشتید می توانید موس و کیبورد هم به آن متصل کنید!!! این قابلیت تحولی بزرگ برای بسیاری از کسب و کارها و صرفه جویی در هزینه ها خواهد داشت.در ادامه تصاویری از این قابلیت خواهید دید.

 Continuum برای ویندوز فون

Microsoft Display Dock برای وندوز فون

 

اما نوبت به معرفی آفیس برای گوشی های ویندوز فون می رسد.کاربران ویندوز به طور پیش فرض از این برنامه استفاده می کنند این یک نسخه رایگان است و امکانات معمول ویرایش فایل ها را دارد ولی برای داشتن یک آفیس کامل بر روی موبایل خود باید نسخه آفیس 365 را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *