طراحی و چاپ پاکت نامه به کمک Word

شاید تا حالا نامه ای از بانک دریافت کرده اید و مشاهده کردید که قسمت گیرنده و فرستنده به صورت تایپی و خوانا می باشد.در این آموزش با هم هستیم تا ببینیم چطور با برنامه ورد یک پاکت نامه را طراحی و ارسال کنیم.

فبل از هر چیز باید واحد اندازه گیری ورد را به میلیمتر تغییر دهیم.پس مسیر زیر را دنبال می کنیم:

File>Options>Advanced>Display>Show measurements in units of:Millimeters

طراحی پاکت نامه در Word

سپس به سربرگ Mailing رفته و بر روی Envelopes کلیک می کنیم تا پنجره  باز شود:

Mailings Envelopes

[cf-restrict]

در پنجره باز شده در قسمت Delivery Address آدرس گیرنده و در قسمت Return Address آدرس فرستنده را می نویسیم :

Delivery Address

چنانچه آدرس های شما در Address book  موجود بود می توانید از آن استفاده کنید.(در اینجا از Address book  های اوت لوک استفاده کردم)

نکته:اگر از قبل پاكت هايي كه آدرس فرستنده يا آرم شركت دارند را چاپ كرده ايد گزینه Omit را فعال کنید.

اکنون در قسمت Preview می توانید نمایی از نامه خود را ببینید.اما باید یک سری تنظیمات دیگر مانند تعیین اندازه پاکت و تغییر فونت و تنظیم حاشه هار ا انجام دهیم.برای این کار  بر روی پاکت نامه در قسمت Preview کلیک می کنیم(چه بر روی عکس کلیک کنید و چه بر روی Options نتیجه یکسان خواهد بود):

در پنجره باز شده در قسمت Envelope size می توانید سایز پاکت را تعیین کنید.در اینجا اندازه 210*110 میلیمتر را وارد کردیم(پهنای کاغذA4 دقیقا 210 میلیمتر می باشد).علاوه بر این می توانید فونت و جانمایی آدرس گیرنده و فرستنده را از اینجا تعیین نمایید.

در سربرگ Printing Options می توانید تنظیمات مربوط به قرار گرفتن پاکت در پرینتر را انجام دهید(یعضی پرینتر ها روی برگه را پرینت می کنند و بعضی دیگر پشت آن راکه شما می توانید با تعیین Face up و Face down به نتیجه دلخواه خود برسید):

Printing Options

بعد از اینکه تنظیمات دلخواه را انجام دادید بر روی OK کلیک کنید.هم اکنون فایل شما آماده است.می توانید بر روی گزینه Priint کلیک کنید و یا بر روی Add to Document کلیک کنید تا هم تنظیاتی که انجام داده اید باقی بماند و هم بتوانید به عنوان یک them برای دفعات بعد از آن استفاده کنید.

ما در اینجا بر روی Add to Document کلیک می کنیم.در اینجا از ما می پرسد آدرس فرستنده به عنوان پیش فرض همیشه ذخیره گردد؟ بسته به نیاز خود به سوال جواب دهید.

در نهایت باید تصویر زیر را مشاهده کنید.البته می توانید در اینجا نوع فونت و چپ چین و راست چین بودن را تغییر دهید.

Print an envelope

Print an envelope

[/cf-restrict]

 

4 دیدگاه برای “طراحی و چاپ پاکت نامه به کمک Word

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *