امروز مجبور شدم  به دلیل کمبود وقت فایل اکسلی که به عنوان دیتابیس تهیه کرده بودم را به کارفرما ارائه دهم.یعنی بر روی کامپیوتر به او نشان دهم و گزارش گیری ها و اصلاح را همان جا اعمال کنم.مشکلی که وجود داشت این بود که وقتی بر روی یک سلولی کلیک می کردم به دلیل زیاد بودن ستون ها و انبوه اطلاعات نمی توانستم داده های آن ردیف (یا رکورد) را پیدا کنم.

یک راه بسیار عالی برای این کار متمایز کردن سطر فعال(جاری) است.یعنی وقتی بر روی یک سلول کلیک کردید آن سطر رنگش تغییر بکند.شاید شما هم حدس زده باشید و راه حل را در استفاده از Conditional Formatting بدانید ولی قبل از آن باید چند خط کوچک برنامه نویسی انجام دهید.

پرای این کار ابتدا دامنه موردنظر خود مثلاً A1:H20 انتخاب نموده سپس در باکس Conditional Formatting Formula عبارت زیر را وارد کرده و فرمت موردنظر خود را انتخاب کنید.

=ROW()=CELL("row")

حال پس از فشردن Alt+F11، برروی شیت موردنظر کلیک کنید تا پنجره کد باز شود. از منوی آبشاری بازشده worksheet رو انتخاب کنین و کد زیر رو در محلی که مکان نما ظاهر شده وارد کنید.

برای دیدن ادامه مطلب اگر عضو هستید وارد شوید. اگر عضو سایت نیستید عضو سایت شوید یا اشتراک خود را ارتقا دهید

عضویت در سایت

ورود به سایت

ارتقا

LinkedIn office learning

کانال تلگرام وب سایت آموزشی آفیس

برچسب ها :

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

  1. امید می‌گه:

    میشه لطف کنید یکم بیشتر توضیح بدید من باکسconditioneal formatting formula را پیدا نکردم

  2. aghajani.pna می‌گه:

    سلام
    لطفا کدهای بیشتری رو معرفی کنید
    مر30

  3. ehsanheydari می‌گه:

    آقا راجع به highlight کردن سطر در قسمت conditional formatting منویی مربوط به formula نداره که کد رو وارد کنیم
    اگه ممکنه راهنمایی کنید ممنون

  4. احمد یزدی می‌گه:

    سلام و خسته نباشید میگم بهتون؛
    واقعا عالیه کاراتون, ترویج علم و فرهنگ

دیدگاه شما

(ضروری)
(ضروری,نمایش داده نمی شود)
(ضروری)

آخرين مطالب آموزشي

تغییر-حذف رنگ پس زمینه صفحات ورد-Word Page Color تابع RADIANS اکسل-تبدیل درجه به رادیان تابع DEGREES اکسل-تبدیل رادیان به درجه فرمول نویسی و معادلات در پاورپوینت-Equation PowerPoint فیلم برداری از صفحه نمایش با پاورپوینت Screen Recording PowerPoint تبدیل متن به جدول و بلعکس ورد-Convert Text to Table Word نحوه ایجاد جدول در ورد-Insert Table Word تعیین سایز کاغذ A5-A3 ورد و اکسل Word Excel Page Size ایجاد حاشیه برای عکس در ورد Picture Border Word ایجاد حاشیه در صفحات ورد-Page Borders Word ایجاد حاشیه برای پاراگراف در ورد-Word Paragraph Border تشخیص یا تعیین نسخه آفیس What version Office دانلود آفلاین آخرین آپدیت آفیس Office Updates رفع مشکل تبدیل اعداد انگلیسی-فارسی ورد 2016 Word آموزش نصب و حذف صحیح آفیس Install Uninstall Office 2016 تفاوت نسخه ها و لایسنس های آفیس Office ایجاد شماره اعداد خودکار در ورد Numbering تغییر فونت پیش فرض ورد Set Default Font Word خارج کردن متن عکس در وان نوت Picture to Text OneNote حل معادلات تایپی و دست نویس در وان نوت OneNote ادامه مطالب آموزشي

خبرنامه آفیس