ایجاد صفحه افقی عمودی در میان صفحات ورد

ترکیب صفحات عمودی و افقی به طور پیوسته در ورد -Portrait Landscape Word

اگر در حال نوشتن پایان نامه یا تهیه گزارشی در ورد می باشید، نیاز دارید که بعضی صفحات را از حالت عمدی خارج کنید و به حالت افقی قرار دهید.عمدتا به دلیل وجود جداول و نمودارهایی می باشد که فضای کافی در یک صفحه عمودی وجود ندارد و برای زیبا تر شدن و خوانا تر شدن مطلب باید در یک صفحه افقی قرار بگیرند.(در واقع می خواهید صفحات افقی و عمودی همزمان در یک فایل ورد وجود داشته باشند)

گاهی بعضی از دوستان برای اینکه صفحات افقی خود را ایجاد کنند، آن را در یک فایل جداگانه تایپ می کنند.این کار اصولی نمی باشد و در این آموزش خواهید آموخت که چطور صفحات افقی و عمودی را در یک فایل Word قرار دهید.

پیش نیاز این مطلب “بخش بندی در Word” می باشد.

آموزش ساخت صفحه افقی یا عمودی در میان صفحات یا انتهای مطالب:

فرض کنید ما یک پایان نامه داریم و می خواهیم بین صفحه 4 و5 پایان نامه خود یک صفحه افقی ایحاد کنیم تا جداول خود را در آن قرار دهیم.برای این کار به صفحه 4 خواهیم رفت و از مسیر زیر بر روی Next Page کلیک خواهیم کرد.

Breaks>Next Page

عمودی و افقی کردن صفحات ورد چرخش صفحات در ورد

اکنون یک صفحه خالی برای شما ایجاد گردیده است.در ابتدای این صفحه (صفحه جدید ایجاد شده) کلیک کنید و طبق مسیر زیر بر روی گزینه Landscape کلیک کنید.

Layout>Orientation>Landscape

Create horizontal and vertical pages in Word

حالا باید صفحه خود را به صورت افقی ببینید.اما اگر دقت کنید، سایر صفحات بعد از صفحه جدید به صورت افقی نمایش داده می شوند.اما قصد ما این نبود و می خواهیم فقط همین یک صفحه به صورت افقی ایجاد گردد.برای اینکه سایر صفحات بعد از صفحه جدید مجددا به حالت عمودی نمایش داده شوند، به صفحه بعد از صفحه جدید مراجعه کنید و مجدد بر روی Next Page کلیک کنید.این بار گزینه Portrait را انتخاب کنید تا سایر صفحات به عمودی نمایش داده شوند.

ایجاد صفحه افقی عمودی در میان صفحات ورد

39 دیدگاه برای “ایجاد صفحه افقی عمودی در میان صفحات ورد

  1. آرش گفته:

    دمتون گرم ، حالا یه سوال من وقتی میخوام همین رو به صورت پی دی اف ذخیره کنم ، فایل پی دی اف عمودی هست و خیلی بده…چطوری پی دی اف هم افقی ذخیره کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *