جستجو هوشمند-Insights و Smart Lookup آفیس ۲۰۱۶

قبل از ارائه آفیس ۲۰۱۶، شایعه شده بود آفیس مایکروسافت دارای مرورگر اختصاصی خود خواهد بود.شاید ابتدا تصویر می شد که مرورگری مانند اینترنت اکسپلورر یا edge در مجموعه آفیس ۲۰۱۶ قرار گرفته است ولی این طور نبود.بلکه مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶ خود را برای جستجو و نمایش اطلاعات بهینه سازی کرده است. به عبارتی درون برنامه های آفیس ۲۰۱۶ با اینترنت تعامل بیشتری خواهید داشت.

اگر از ویرایش های قبلی آفیس استفاده می کنید،احتمالا تا کنون به گزینه lookup کار کرده اید ولی در آفیس ۲۰۱۶ دیگر این گزینه وجود تدارد بلکه جای خود را به Smart Lookup سپرده است.

Smart Lookup بر روی چه برنامه هایی از آفیس ۲۰۱۶ فعال می باشد؟

Word 2016

Excel 2016

PowerPoint 2016

Outlook 2016

چطور از Smart Lookup استفاده کنیم؟

فرض کنید در یک سلول اکسل تایپ شده است ” آموزش آفیس” کافیست روی آن راست کلیک کرده و عبارت Smart Lookup را انتخاب کنید.اگر دوست داشتید می توانید آن را از مسیر زیر فعال کنید.

Review > Smart Lookup

کاربرد Smart Lookup در آفیس 2016

فعال کردن Smart Lookup

بعد از اینکه بر روی Smart Lookup کلیک کردید، یک پنجره راهنما در سمت راست شما به نام Insights باز می شود.Insights به معنای بینش و آگاهی می باشد.در واقع مایکروسافت آگاهی و اطلاعات لازم برای عبارت شما را در همین محیط اکسل فراهم می کند و نیاز نیست به مرورگر دیگر مراجعه کنید و یا پنجره های مختلف سروکار داشته باشید.

Insights چیست

پیشنهاد می کنیم برای دیدن ویژگی های بیشتر از آفیس ۲۰۱۶ به مطالب زیر مراجعه نمایید:

عکس های آنلاین در آفیس ۲۰۱۶

فعال کردن مترجم انگلیسی به فارسی در آفیس ۲۰۱۶

ویژگی های جدید آفیس ۲۰۱۶

Insights چه کاری انجام میدهد؟

Insights شامل دو بخش یکی شامل Explore و دیگری Define می باشد.

در بخش Explore که به معنای جستجو می باشد، مایکروسافت عبارت مورد نظر شما را در موتور بینگ و  ویکی پدیا و عکس یا تصویر آن را جستجو کرده و نتایج آن را به همراه خلاصه ای کوچک نمایش می دهد و اگر بخواهید وارد آن سایت شوید، کافیست بر روی آن کلیک کنید تا در یک مرورگر نمایش داده شود.نکته قابل توجه این می باشد که اگر نتایج اولیه برای شما کافی نبود کافیست بر روی عبارت More کلیک کنید تا نتایج جستجو بیشتری به شما نشان دهد.

جستجو در Insights

در بخش Define تعریفی از کلمه یا عبارت شما را از دیکشنری آکسفورد به شما نمایش خواهد داد.این نمایش شامل تلفظ عبارت و فونتیک آن و کلیه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد.پیشنهاد می کنیم از این قابیلت در کنار مترجم مایکروسافت آفیس استفاده کنید.مخصوصا برای ما فارسی زبانان.

تعرف کلمات در Insights

توجه شما را به ویدئو آموزشی Smart Lookup جلب می کنیم:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *