نمودارهای جدید در اکسل 2016

همان طور که می دانید آفیس 2016 با امکانات جدید معرفی گردید و برنامه Excel که از محبوبیت خاصی برخوردار است تغییرات خوبی در قسمت نمودار ها به خود دید.نمودار ها یکی از بهترین ابزار ها برای درک شرایط موجود و آینده می باشند و در تمام سطوح مدیریتی کاربرد دارند.اما نمودار های جدید در اکسل 2016 شامل موارد ذیل می باشد:

Waterfall (تجسم صور مالی)
Histogram (تجزیه و تحلیل یک روند توزیع)
Pareto (یافتن بیشترین تاثیر)
Box & Whisker (وارد نمودن آمار به توزیع)
Treemap (تحلیل در سلسله مراتب در یک نگاه)
Sunburst (آشکار سازی سطوح سلسله مراتب)

در این مقاله به معرفی نمودار های جدید در اکسل 2016 می پردازیم که شامل شش Chart قوی است که به شما در تجسم سریع داده های مالی، آماری و سلسله مراتبی کمک می نماید. این نمودار ها 6 ابزار قوی تفسیر در اکسل، ورد و پاورپوینت محسوب می شوند که به شما امکان عملیات وسیع تری را بر روی داده ها می دهند و بعلاوه هر چارت می تواند مطابق با نیاز شما و با بهره گیری از ابزار های طراحی بصری که در اکسل با آن آشنا می باشید سفارشی گردد.با ما همراه باشید با تحلیل داده های یک کتاب فروش با نمودار های جدید:

Waterfall (تجسم صور مالی)

بسیاری از صاحبین تجارت به دنبال درک بیشتر امور مالی خود به منظور حصول اطمینان در موفقیت می باشند. اظهارات سود و زیان می توانند در تشریح خط پایه تجارت مفید باشند اگر چه که درک سریع سود و زیان و توازن ها با مشاهده صورت های مالی به چالش کشیده می شوند. به کمک این ابزار شما می توانید به سرعت داده های مالی خود را به تصویر بکشید و به آسانی در مورد سازگاری هر آیتم با خط پایه اطلاعات کسب نمایید. مثال مقابل در مورد فروشگاه کتابی می باشدکه به روشنی می توان پی برد که هزینه موجودی نصف درآمد خالص می باشد در حالی که هزینه های عملیاتی اضافه بر 3/1 درآمد خالص می باشند. نمودار آبشاری تصویری ساده از کلیه داده های مالی در حال اجرا ارائه می نماید.

  نمودار 1.Waterfall

Histogram (تجزیه و تحلیل یک روند توزیع)

برای صاحب کتاب فروشی کشف روش های جدید جذب مشتریان امری مهم است. داشتن موجودی از هر دو رنج قیمتی کتاب(پایین و بالا) می تواند به جذب رنج وسیعی از خوانندگان کمک نماید.چارت هیستوگرام جدید می تواند توزیع قیمت های کتاب در موجودی را به نمایش درآورد و از این طریق می توان نسبت به پاسخ گویی موجودی به نیاز مشتری اطمینان حاصل نمود. در آمار به طور معمول هیستوگرام فرکانس توزیع را نشان می دهد. در این مثال محور افقی نشان دهنده قیمت کتاب و ستون ها تعداد کتاب ها در هر رنج قیمتی را نشان می دهد.

 نمودار Histogram

Pareto (یافتن بیشترین تاثیر)

در ادامه همان مثال قدیمی اکنون فروشنده کتاب متمرکز بر کنترل کیفیت از طریق کاهش کتاب های بازگشتی می باشد. هر روز تعدادی از کتاب ها عودت داده می شوند که علت می تواند یا معیوب بودن کتاب باشد و یا انتخاب اشتباه مشتری. پارتو در اینجا به فروشنده در شناسایی عمده ترین دلیل بازگشت کتاب کمک می نماید. از طریق پارتو می توان میزان تکرار شایع ترین موارد را دسته بندی نمود (نمودار میله ای) و سپس سهم هر کدام را در طول محور افقی نشان داد. در مثال مذکور هر ستون نشان دهنده دلیل بازگشت کتاب می باشند. خطوط گراف نشان دهنده علل بازگشت کتاب می باشد.

بر مبنای نمودار میله ای گراف 2025 کتاب بازگشتی به واسطه معیوب بودن می باشد.بر مبنای خط نارنجی گراف متوجه می شومم این آمار مربوط به 40 % کتاب های بازگشتی می باشد که با اصلاح سه دلیل عمده بازگشت کتاب(معیوب بودن، قیمت نادرست و محصولات اشتباه) فروشنده می تواند به بیش از 80% بازگشتی ها رسیدگی نماید.

 نمودار Pareto

Box & Whisker (وارد نمودن آمار به توزیع)

همانند چارت هیستوگرام این چارت توزیع داده ها را نمایش می دهد. این چارت با داشتن محدو ده متغیر ها ،چارک، نقاط پرتی و میانه تحلیل عمیق تری انجام می دهد. در این مثال به دنبال محدوده توزیع کتاب بر اساس ژانر آن می باشیم. Box & Whisker به صورت اتوماتیک کتاب ها را بر اساس ژانرشان دسته بندی می نماید و مشخصه های توزیع قیمت گذاری را که به آسانی می توانند تحلیل شوند نشان می دهد. قیمت کتاب های رمانتیک بیشترین محدوده را از آن خود نموده است

 نمودار 4 Box & Whisker

Treemap (تحلیل در سرلسر سلسله مراتب در یک نگاه)

برای فروشنده کتاب یافتن این موضوع که کدام ژانر کتاب بیشترین منبع درآمد را دارا می باشد مهم است. اما اینکه چگونه بتوان در یک نگاه به آسانی پردرآمدترین ژانر را در این طبقه بندی شناسایی نمایید تنها ابزار Treemap به شما پاسخ می دهد زیرا دیدی سلسله مراتبی از داده ها ایجاد می نماید و راهی آسان در مقایسه سطوح مختلف دسته بندی می باشد. در این مثال ما می توانیم مشاهده کنیم که هر زیرگروه به صورت اتوماتیک با رنگبندی و نزدیکی خاصی در سرگروه خود قرار می گیرد. اندازه هر زیرگروه و نشانه گذاری آن با رنگ های مختلف نشان دهنده میزان درآمد در آن گروه می باشد. در این مثال می توان دید که بیشترین درآمد به ترتیب مربوط به کتاب های کودکان و رمانتیک می باشد که در این میان نیز خوانندگان 1st و جوانان پر سود ترین قشر در این گروه ها می باشند

نمودار treemap

 Sunburst (آشکار سازی سطوح سلسله مراتب)

در حالی که Treemap مناسب برای مقایسه اندازه نسبی گروه ها می باشد این ابزار کل سلسله مراتب هر گروه به منظور تحلیل عمیق تر را فراهم می نماید با کمک این ابزار بزرگترین بخش های موجود در سطوح چندگانه سلسله مراتب قابل مشاهده است. اشکال بصری موجود چگونگی تقسیم هر گروه به قسمت های اصلی می باشدو تعداد سطوح هر سطح اصلی را نشان می دهد.

نمودارSunburst

2 دیدگاه برای “نمودارهای جدید در اکسل 2016

  1. عقیل سباتی گفته:

    سلام … آموزش رسم نمودارهای جدید در اکسل 2016 توضیح بدین لطفا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *