تابع Trim اکسل-حذف فاصله

تابع Trim یکی از توابع متنی (Text)اکسل می باشد.کار این تابع بسیار ساده ولی در عین حال بسیار کاربردی می باشد.به کمک این تابع می توانید فاصله اضافی (دقت کنید تاکید می شود اضافی) را پاک می کند.یعنی وقتی شما جمله ای می نویسید بین کلمات یک فاصله می گذارید ولی اگر این فاصله بیشتر شود، شما می توانید به کمک تابع Trim این فاصله اضافی را پاک کنید.

ساختار این تابع به این شکل می باشد:

TRIM(text)
TRIM(متن)

چرا باید از Trim استفاده کنیم؟

وقتی شما داده ای را از برنامه های دیگر ماننداکسس،شیرپوینت،SQL و برنامه های مشابه(مانند همکاران سیستم یا خارج کردن اطلاعات دوربین نقشه برداری یا دستگاه های حضور غیاب)،وارد اکسل می کنید،ممکن است فاصله اضافی بین کلمات و اعداد ایجاد شده باشد.اگر این مشکل را بر طرف نکنید در محاسبات و گزارش گیری دچار اشکال خواهید شد.فاصله اضافی باعث خواهد شد که خواندن داده ها با مشکل روبرو شود.

[cf-restrict]

 توجه داشته باشید که این تابع،فاصله اضافی در ابتدا و انتهای کلمه را پاک می کند و همچنین بیشتر از یک فاصله بین کلمات را پاک می کند.یعنی اگر داشته باشیم “رسول    احمدی” تبدیل می شود به “رسول احمدی”.به عبارتی یک فاصله بین کلمات را پاک نمی کند.

تصویر زیر گویای همه چیز می باشد:

 

آموزش تابع trim در اکسل 2013

یکی دیگر از کاربرد های این تابع را در اینجا مطالعه کنید.

TRIM function

Remove spaces and nonprinting characters from text

[/cf-restrict]

 

12 دیدگاه برای “تابع Trim اکسل-حذف فاصله

  1. محمود گفته:

    سلام خسته نباشید. بعد از اعمال فرمول سلول های مرجعشو چطوری حذف کنیم؟ یا اگه بخواهیم کپی کنیم تو یه شیت دیگه چطوری انجام میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *