خانهExcelتقسیم صفحه اکسل با ابزار Split

تقسیم صفحه اکسل با ابزار Split

به کمک ابزار Split می توانید صفحه اکسل خود را به 2 و 4 قسمت تقسیم کنید.اما سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که چرا باید صفحه اکسل خود را به چند بخش تقسیم کنیم؟

فرض کنید یک شیت اکسل که شامل لیست 132 نفر می باشد را در اختیار دارید.در این لیست نام و نام خانوادگی و مدت زمان رسیدن به خط پایان در یک مسابقه ثبت شده است.شما به عنوان مربی می خواهید هر شخص را با 5 نفر برتر لیست مقایسه کنید.

برای انجام این کار خیلی سخت است که هر شخص را به خاطر بسپارید و آن را با 5 نفر برتر مقایسه کنید.تصور کنید بخواهید به عنوان مثال نفر125 لیست را به خاطر بسپارید و بعد صفحه را Scroll کنید و به 5 نفر اول لیست برسید.

برای این کار، صفحه را به کمک Split از مسیر زیر به دو بخش تقسیم می کنیم:

 View > Window > Split

[cf-restrict]

Split panes

اکنون صفحه اکسل شما به دو بخش تقسیم شده است.هر بخش می تواند به تنهایی Scroll شود.در قسمت بالا اسامی 5 نفر برتر را داریم و در قسمت پایین می توانیم به راحتی Scroll کنیم و اسم دلخواه خود را با 5 نفر برتر مقایسه کنیم.

ممکن است با کلیک کردن بر روی Split صفحه را به 4 قسمت ببینید.ولی می توانید با انتخاب کردن خط های جدا کننده و کشیدن آن ها به سمت راست یا چپ و یا به بالا و پایین ،صفحه را به دو قسمت عمودی یا افقی تبدیل کنید.

 

تقسیم صفحات در اکسل

سوال:تفاوت Split با Freeze Panes در چیست؟(لطفا در دیدگاه ها نظرات خود را بیان کنید)

Split panes to lock rows or columns in separate worksheet areas

[/cf-restrict]

 

13 نظرات

  1. با سلام من میخوام یک برنامه بنویسم که موجودی یک انبار روبابرداشت ازهرنوع کم کنه وبه من نمایش بده اماموجودی انبارچندین نوع وسیله می باشدواسه همین برای نوشتن برنامه به مشکل برخوردم که چه جوری بایدبرنامه روبنویسم که از نوع خودش کم کنه باقیمانده همون نوع رونمایش بده ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  2. کیانوش عزیز اگر از پرانتز استفاده کردی که پرانتز را حذف کن فقط بنویس 4/2= اگر محتوی سلول text است آن را به number تغییر بده

  3. سلام من به یک مشکلی در کار با اکسل 2013 برخورد کردم ، اگر کسی راه حلش رو می دونه لطفاً راهنمایی کنید. مشکل من اینه که وقتی می خوام دو تا عدد رو بر هم تقسیم کنم مثالاً عبارت(4/2=) را معادل (4.2) چهار و دو دهم در نظر می گیرد.

پاسخ دادن

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید