خانهExcelایجاد لیست دلخواه در اکسل

ایجاد لیست دلخواه در اکسل

دقت کرده اید زمانی که در یک سلول می نویسید sun و آن را درگ می کنید کل ایام هفته به ترتیب قرار می گیرند.مانند تصویر زیر:

 

اما چرا وقتی می نویسیم “شنبه” و درگ می کنیم این اتفاق نمی افتد؟

برای اینکه بتوانیم لیست دلخواه خود را وارد اکسل کنیم.باید ایتدا لیست مورد نظر خودمان را در یک ردیف(یا ستون) بنویسیم.مثلا من در اینجا ماه های شمسی را می نویسم.مانند تصویر زیر(شما می توانید ایام هفته یا اعضا یا سهامداران شرکت خود را بنویسید)

سپس به سیر زیر رفته:

File>Options>Advanced>General>Edit Custom Lists

[cf-restrict]

همان طور که در تصویر زیر می بینید ابتدا باید لیست مورد نظر را وارد کنیم که ما در اینجا سلول های A1 تا A12 را انتخاب می کنیم.سپس بر روی Import کلیک می کنیم و در نهایت بر روی Ok کلیک می کنیم.

حالا هر وقت بنویسیم “فروردین” و سپس درگ کنیم،کل ماه های شمسی برای ما ردیف خواهد شد.

Create or delete a custom list for sorting and filling data

How to Create Custom AutoFill Lists in Excel 2013

[/cf-restrict]

 

30 نظرات

  1. سلام . سپاس از مطالب عالی و زحمتی که می کشید. لیستی از نامه های مداری مبادله شده موجود است . میخام وقتی روی هرکدام از عناوین یا شماره نامه گلیک میکنم بره و از فولدر مربوطه نامه رو باز کنه . لطفا راهنمایی بفرمایدد . ممنون

  2. اگر بخواهم در یک ستون از اکسل به ترتیب ۵خانه عدد ۱، در زیر آن ۵خانه عدد ۲، ۵ خانه عدد ۳ و ….. ایجاد کنم ( به شکل زیر)، روش آن چگونه است؟
    ۱
    ۱
    ۱
    ۱
    ۱
    ۲
    ۲
    ۲
    ۲
    ۲
    ۳
    ۳
    ۳
    ۳
    ۳
    ۴
    ۴
    ۴
    ۴
    ۴

  3. سلام .ممنون از آموزش خوبتون
    من در تعداد زیاد برای لیست به مشکل برخوردم
    من ۵۷۸۵۹۳ ردیف با اسم های مختلف درست کردم.اما در قسمتی که می خواهم خانه ها را import کنم فقط بخشی از خانه ها وارد می شود و بقیه وارد نمی شوند
    آیا محدودیتی در تعداد ردیف های لیست وجود دارد؟

پاسخ دادن

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید