خانهExcelنمونه کد های excel vba-متمایز کردن سطر فعال در اکسل

نمونه کد های excel vba-متمایز کردن سطر فعال در اکسل

امروز مجبور شدم  به دلیل کمبود وقت فایل اکسلی که به عنوان دیتابیس تهیه کرده بودم را به کارفرما ارائه دهم.یعنی بر روی کامپیوتر به او نشان دهم و گزارش گیری ها و اصلاح را همان جا اعمال کنم.مشکلی که وجود داشت این بود که وقتی بر روی یک سلولی کلیک می کردم به دلیل زیاد بودن ستون ها و انبوه اطلاعات نمی توانستم داده های آن ردیف (یا رکورد) را پیدا کنم.

یک راه بسیار عالی برای این کار متمایز کردن سطر فعال(جاری) است.یعنی وقتی بر روی یک سلول کلیک کردید آن سطر رنگش تغییر بکند.شاید شما هم حدس زده باشید و راه حل را در استفاده از Conditional Formatting بدانید ولی قبل از آن باید چند خط کوچک برنامه نویسی انجام دهید.

پرای این کار ابتدا دامنه موردنظر خود مثلاً A1:H20 انتخاب نموده سپس در باکس Conditional Formatting Formula عبارت زیر را وارد کرده و فرمت موردنظر خود را انتخاب کنید.

[vbnet]=ROW()=CELL(“row”)[/vbnet]

حال پس از فشردن Alt+F11، برروی شیت موردنظر کلیک کنید تا پنجره کد باز شود. از منوی آبشاری بازشده worksheet رو انتخاب کنین و کد زیر رو در محلی که مکان نما ظاهر شده وارد کنید.

Application.ScreenUpdating = True

حالا وقتی بر روی یک سلول در محدوده مورد نظر کلیک می کنید سطر جاری مانند تصویر زیر تغییر رنگ می دهد:

 

8 نظرات

  1. سلام دوست عزیز من این کار را انجام دادم و به خوبی اجرا شد ولی وقتی فایل را ذخیره می کنم the following features cannot be saved in macro-free worbooks: vb project میده

    • سلام. فایل اکسل رو macro enable ذخیره کن درست میشه. چون از ماکرو استفاده می کنی اکسل معمولی ذخیره نکن.

  2. سلام دوست عزیز این مسیر که فرمودین را پیدا نمی کنم مثل بقیه دوستان که پرسیدن

پاسخ دادن

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید