ایجاد فرم اکسل به کمک ابزار Form برای ورود داده ها

ایجاد فرم اکسل به کمک ابزار Form

شاید برای شما موقعیتی پیش آمده باشد که یکی از دوستان و همکاران شما لیستی (بر روی کاغذ) را به شما بدهد و از شما بخواهد که آنها را وارد شیت اکسل کنید. راه معمول این است که برنامه اکسل را باز کرده و شروع به نوشتن کد ها در شیت اکسل کنیم.ا ما امروز قصد داریم به کمک ابزار Form خیلی سریع تر و راحت تر به خواسته خودمان برسیم.

با یک مثال ساده کار را شروع می کنیم. فرض کنید به من گفته شده است که نام و کد 100 قطعه را از روی کاغذ وارد اکسل بکنم.

ابتدا از مسیر زیر ابزار Form را به منوی Quick Access Toolbar اضافه می کنیم:

File>Options>Quick Access Toolbar

اکنون این ابزار را در منوی Quick Access Toolbar مشاهده می کنید:

 

 

سپس در یک شیت سر ستون های را تعریف می کنیم.یعنی کد قطعه و نام آن را وارد می کنیم سپس آن را انتخاب می کنیم.مانند تصویر زیر:

 

حالا بر روی Form کلیک می کنیم.و سپس بر روی OK کلیلک می کنیم.تصویر زیر را مشاهده می کنید:

 

حالا کد و نام قطعه را نوشته (به کمک tabبین آنها جابه جا شوید)و اینتر را فشار می دهیم. این فورم داده ها را به صورت ردیفی وارد کرده و به ردیف بعدی می رود کافی است شما فقط اینتر را فشار دهید.

به کمک گزینه های Find Prevو Find Next یا دستگیره کناری ،می توانید بین داده هایی که وارد کرده اید جابه جا شوید و آنها را ویرایش و یا حذف کنید.

به کمک گزینه Criteria می توانید به دنبال شرط مورد نظز خود باشید.فرض کنید من هر 100 کد قطعه خودم را وارد کرده ام.ولی حالا لازم است که قطعه 1067 خود را اصلاح بکنم.(یا می توان شرط را بر اساس نام قطعه هم جستجو کنم)برای این کارابتدا بر روی Criteria  کلیک می کنیم سپس کد قطعه را وارد می کنیم و در انتها اینتر را فشار می دهیم.

این فورم یک فورم سریع و در واقع کار راه انداز هست و به هیچ عنوان با فورم های طراحی شده در محیط VBA آن را مقایسه نکنید.

راه حل دیگری که به شما در این زمینه کمک بهتری خواهد کرد را در ابزار table اکسل مشاهده کنید.

18 thoughts on “ایجاد فرم اکسل به کمک ابزار Form برای ورود داده ها

  1. ملکی میگوید:

    سلام من یه سوالی دارم که اگه کسی جواب درست بده یعنی کارش درجه یکه چون از هر کسی پرسیدم جوابی نداشتند
    اینکه من یه فرم دستمه که علاوه بر نان و نام خانوادگی و تحصیلات و آوگدرس “تکمیل مدارک” هم لازم داره مشکلم اینه که هر کسی باید 4مدرک) عکس، کپی کارت ملی، کپی صفحات شناسنامه و کپی آخرین مدرک تحصیلی ( داشته باشه چه جور در یک سلول بیانگر این باشه که مدارک ناقصه یا کامله یا مثلا فقط یک مورد را آورده؟

  2. زهرا میگوید:

    عالی بود توضیحات همه سایت ها رفتم هیچ کدوم خوب نبود جز اینجا ممنون

  3. مهسا میگوید:

    سلام ،وقتی دارم تویه ورد فرم طراحی می کنم چیکار کنم که وقتی فرد داره تویه استان ها استان آذربایجان شرقی رو انتخاب می کنه وقتی می خواد شهر رو هم انتخاب کنه فقط شهر های استان آذربایجان شرقی رو بیاره؟

  4. sahar jafari میگوید:

    سلام
    من قبلا می دیدم با vlookup متن یه قرارداد که بهمون میدن و فیلداش رو پر می کنند با این تابع می ساختن
    آیا میشه متن قرارداد رو تایپ .نم تو اکسل و بعد فیلداش رو با VLOOKUP پرکنم؟؟؟؟؟

  5. پیمان میگوید:

    سلام بسیار عالی بود واقعا کلی از کارهای منو آسون کرد ممنونم

  6. hoorahoori میگوید:

    سلام.توی Word یه فرم دعوت نامه‌ی مدرسه تهیه کرده ام که جاهای خالی آن باید با نام و نام خانوادگی، دانش آموزان پرکنم. لیست اسامی دانش آموزان در یک فایل اکسل هست.چطور میتونم کاری کنم که با کلیک روی اسامی یا شماره‌ی آنها نام و نام خانوادگی اون‌ها از اکسل به وورد در قسمت دلخواهم منتقل بشه؟ ممنون

  7. سارا میگوید:

    سلام مسیری که گفتید انجام دادم
    مربعی که نماد فرم هست ظاهر شده اما غیر فعاله
    کلیک کردم اما کار نمیکنه
    میشه بفرمایید چیکار کنم؟
    ممنون

    • mohammad میگوید:

      سلام
      روی ردیف که همان لیبل های شما می باشد سلکت نمایید و سپس روی آیکون فرم بزنید.

  8. زهرا میگوید:

    سلام تشکر از سایت خوبتون
    میشه این راه رو توی 2007 استفاده کرد؟
    و سوال دیگه اینکه من چطوری میتونم یه سری هزینه های شرکت تبلیغاتی رو توی اکسل وارد کنم طوری که پایان سال بتونم سود و زیان بگیرم
    ممنون میشم اگه کمکم کنید

  9. وحید خلیل نژاد میگوید:

    از راهنمایی شما خیلی ممنونم
    سال‎ها به دنبال این روش بودم
    ولی حتی اساتید آموزشگاهی هم نمی‎دانستند چه کنند

  10. aghajani.pna میگوید:

    با سلام
    من همین نسخه رو بارها تو نسخه قبلی استفاده کرده بودم. ولی نتونسته بودم تو نسخه 2010 پیدا کنم.
    از راهنمایی‌تون ممنونم.

  11. پرویز سوری میگوید:

    با سلام و با تشکر فراوان از اطلاعات شما
    اگر ممکن است برنامه ای به من بدهید که بتواند بعنوان مثال چنانچه در ستون A هرجا که Pوجود داردمثل (P12,P25)اولا یک ردیف خالی در زیر آن ایجاد کند ثانیا اطلاعات مقابل همان ردیف در ستونهای B,C را به یک ردیف پائین تر که در دستور بالا ایجاد شده منتقل نماید
    قبلا از لطف سما سپاسگذاری مینمایم

    • مسعود مرادی میگوید:

      سلام من یک فرم می خواستم برای ثبت معاملات املاک که نام طرفین قرداد را در معاملات ثبت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *