استفاده از Onenote به عنوان ابزار جعبه لایتنر برای یادگیری زبان انگلیسی

استفاده از Onenote به عنوان ابزار جعبه لایتنر برای یادگیری زبان انگلیسی

حقیقتش رو بخواهید همیشه فکر می کردم Onenote یک ابزار کم کاربردهست.و برای اولین بار کاربرد آن را در کلاس های خلاقیت و نو آوری فهمیدم!یعنی اینکه اگر یک ایده به ذهن ما رسید باید سریع آن را بر روی یک کاغذ یادداشت کنیم و به ادامه کاری که می کردیم بپردازیم و در نهایت در یک فرصت مناسب بر روی ایده فکر کنیم.خوب مشکل اینجا هست که حوصله کاغد بازی و خودکار را نداریم و از طرفی هم کمی تنبل هستیم!چاره کار چیست؟

یعنی هم سریع باشد و هم نیاز به خودکار و کاغذ نباشد و هم اینکه یک بایگانی مناسب باشد.و به مرور زمان متوجه بشیم که چقدر خلاق بودیم و خبر نداشتیم!

چاره کار Onenote هست.

تمام داستان بالا را از این بابت گفتم که ما ایرانی ها (مخصوصا از گونه دانشجو)باید یک مثال کاربردی را ارئه کنیم تا واقعا به عمق مطلب (یا  به عمق فاجعه به دلیل خبر نداشتن)پی ببریم!

خوب من تصمیم داشتم دایره لغات خودم رو بالا ببرم و تا حالا صد جور دفتر و کاغذ هم تهیه کرده بودم ولی باز هم خسته کننده بود برام:کاغذ ، نوشتن ، وقت ، جابه جا شدن بین کامپیوتر و کاغذو…

یکی از روش های خوب برای یادگیری کلمات استفاده از روش  جعبه لایتنر هست.

من هم دقیقا این ۵ خانه را در Onenote ایجاد کردم و کلماتی که جدید بودند رو در New Word وارد می کردم (از اینترنت یا فیلم ها یا مقالات و…)بعد به خانه اول و…( ادامه روند اموزشی لایتنر رو اجرا می کردم)همان طور که در تصویر می بینید کلمه را وارد کردم.معنی آن را از Babylon (یا مترجم گوگل و بینگ)کپی کردم و در نهایت از لغت نامه Longman تلفظ و جملات کاربردی رو کپی کردم.نتیجه این شد که می بینید.

خوب من تلفظ بعضی از کلمات را هم خوب بلد نبودم از طریق گزینه Record Audio (از منوی Insert )تلفظ صحیح کلمات را از دیکشنری Longman ضبط می کردم.

خیلی خوب بود.چون Onenote هم روی گوشی نصب بود و هم روی لپ تاپ و هم روی سیستم خانه و هر وقت و هرکجا که بودم خیلی سریع یادداشت می کردم یا در ترافیک مرور می کردم.و اصلا محدودیت های کاغذ و خودکار را نداشت.کلمات جدید را در هر موقعیتی که بودم یادداشت می کردم و به محض اینکه فرصت می کردم، ترجمه آن را پیدا می کردم.

جالب این بود که من کل فایل Onenote خودم رو به دوستانم دادند تا آن ها هم استفاده بکنند.

هر وقت معنی یک کلمه ای را هم نمی دانستم با یک بار جستجو در OneNote می توانستم ان را سریعا پیدا کنم.(البته اگه شما با این روش، معنی کلمه ای از یادتان برود معنی آن این هست که یا روش را درست اجرا نکرده اید یا مثل من آلزایمر دارید!)

خوب این بود روش من برای استفاده کاربردی از Onenote برای یادگیری زبان انگلیسی

شما به عنوان یک استاد دانشگاه،کارمند،دانشجو،مدیر،منشی وتاجرو… چطور از این ابزار استفاده می کنید؟

البته برای یادگیری توانایی های Onenote من از مجموعه آموزشی تصویری Onenote 2016 و کتاب الکترونیکی Onenote استفاده کردم و شما می توانید با تهیه این مجموعه یا تهیه یک کتاب با تمام توانایی های Onenote آشنا شوید.

وان نوت و بیل گیتس

در پایان لینک آموزش روش لایتنر

آموزش جعبه لایتنر  یا  آموزش جعبه لایتنر

مقایسه یک فیش تحقیقی با صفحات وان‌نوت

5 دیدگاه برای “استفاده از Onenote به عنوان ابزار جعبه لایتنر برای یادگیری زبان انگلیسی

  1. محمد گفته:

    سلام
    من تازه این نرم افزار فوق العاده رو کشف کردم
    قبلا مجبور بودم چندین دفتر پاپکو داشته باشم تازه هر چند وقت یکبارهم باید کلی کاغذ توش جابه جا و دسته بندی میکردم
    خلاقیت شما در استفاده از این نرم افزار باعث شد تو زبان هم از واننونت استفاده کنم
    ممنون

  2. عرفان شاه محمدی گفته:

    با درود
    احتراما بنده به فایلی که شما ایجاد نموده اید نیاز مبرم دارم اگر ممکن است یا استراکچر ایجاد فایل و یا خود فایل را برای بنده ارسال فرمایید

  3. هادی گفته:

    سلام
    از مطالبتان استفاده نمودم و ممنون خواهم شد اگر فایل وان نوت one note ایجاد شده توسط خودتان رو برای من هم ارسال نمائید
    با نشکر

    • اسماعیل گفته:

      با سلام و تشکر
      متاسفانه حجم ان بسیار بالا هست و نمی تونم اون رو آپلود بکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *