Home PowerPoint تبدیل پاورپوینت به ویدیو-PowerPoint to Video

تبدیل پاورپوینت به ویدیو-PowerPoint to Video

63
تبدیل پاورپوینت به ویدیو-PowerPoint to Video

چرا باید فایل پاورپوینت را ویدیو تبدیل کرد؟

گاهی پیش می آید که برنامه پاورپوینت بر روی سیستم مقصد نصب نمی باشد یا نسخه ای که شما استفاده کرده اید با نسخه کامپیوتر مقصد یکسان نمی باشد و با به هم ریختگی فونت و… روبرو می شوید.بهترین و استاندارد ترین روش، تبدیل فایل پاورپوینت به یک فیلم می باشد تا تمام مشکلات شما برطرف گردد.

هنگام تبدیل فایل پاورپوینت به ویدیو چه اتفاقی می افتد؟

تمام تنظیمات و طراحی و افکت هایی که در فایل پاورپوینت انجام داده اید، در این فایل ویدیو ای مشاهده خواهید کرد.حتی می توانید با میکروفون  صدای خود را بر روی بخش های مختلف ضبط کنید و به در هنگام پخش فیلم، برای مخاطبین ارائه شود.

شما در نسخه های پاورپوینت 2010-2013-2016 می توانید از این امکان بهره بگیرید.

آموزش تبدیل فایل‌های PowerPoint به Video :

فایل پاورپوینتی که آماده کرده اید را باز کنید و به مسیر زیر بروید:

File > Export > Create a Video

 تبدیل پاورپوینت به ویدیو

در قسمت Create a Video چند بخش ساده داریم :

با کلیک در قسمت Presentation Quality می توانید تعیین کنید کیفیت فایل شما به چه نحوی باشد.توجه داشته باشیید یا انتخاب کیفیت بالا، حجم فایل افزایش خواهد یافت.

تعیین کیفیت تصویر ویدیو در پاورپوینت

با کلیک در بخش Don’t Use Recorded Timings and Narrations می توانید تعیین کنید که صدا و توضیحات شما بر روی فیلم قرار بگیرد یا خیر.

ضبط صدا و یادداشت بر روی فیلم

اگر گزینه Don’t Use Recorded Timings and Narrations را انتخاب کنید (که به طور پیش فرض انتخاب شده می باشد) هیچ صدا و یادداشتی بر روی فیلم شما قرار نخواهد گرفت.

گزینه Use Recorded Timings and Narrations در حالت پیش فرض غیر فعال می باشد.به کمک این گزینه صدا و یادداشت بر روی فایل تصویری قرار خواهد گرفت.برای فعال کردن آن کافیست بر روی گزینه Recorded Timings and Narrations کلیک کنید.پنجره زیر برای شما باز خواهد شد.

recorded-timings-and-narrations

چک باکس ها را مطابق با تصویر بالا فعال کنید و بر روی Start Recording کلیک کنید.اکنون فایل پاورپوینت شما اجرا خواهد شد و شما می توانید بر روی هر اسلاید صحبت کنید و به اسلاید بعد بروید.وقتی به آخرین اسلاید رسیدید، کمی صبر کنید تا برنامه PowerPont بتواند پردازش لازم را انجام دهد.در نهایت اگر به مسیر قبلی باز گردید گزینه Use Recorded Timings and Narrations برای شما فعال خواهد بود.

ذخیره صدا به همراه فایل پاورپوینت

اکنون با هرکدام از روش های گفته شده (با صدا یا بدون صدا) که فایل خود را آماده کرده اید، می توانید بر روی گزینه Create Video  محل ذخیره سازی و فرمت مد نظر برای خروجی فایل ویدیو یی خود را تعیین کنید :

گزینه Seconds Spent on each slide برای حالتی که بدون صدا (Don’t Use Recorded Timings and Narrations) کاربرد دارد و مدت زمان بين هر اسلايد را در فيلم تعيين مي کند.

ذخيره فايل ويديو در پاورپوينت

اکنون مانند تصوير زير نوار پيشرفت تبديل فايل PowerPont خود به Video را در پايين فايل پاورپوينت خواهيد ديد.صبور باشيد تا برنامه پاورپوينت کار خود را انجام دهد و نوار وضعيت به انتهاي خود برسد.سپس به محلي که براي ذخيره فايل تعيين کرده ايد مراجعه کنيد و نتيجه کار خود را مشاهده نماييد:

تبديل پاورپوينت به video

اگر قصد داريد فايل پاورپوينت خود را به فايل EXE تبديل کنيد، از برنامه زير استفاده کنيد:

تبديل پاورپوينت به فايل اجرایی-PowerPoint to exe

اگر قصد دارید از صفحه نمایش خود فیلم برداری کنید به آموزش ” فیلم برداری از صفحه نمایش با پاورپوینت Screen Recording PowerPoint” مراجعه نمایید.

63 نظرات

  1. سلام و سپاس از آموزش های مفیدتون.میشه اسلاید پاورپوینتی که به عکس تبدیل شده را دوباره به اسلاید پاورپوینت یا به ورد قابل ادیت تبدیل کرد؟ممنون

  2. سلام.چطور میشه داخل ورد چنین کاریو کرد معلم ما فایلی رو اماده کرده بود که همزمان که توی ورد مینوشت صداشم ضبط کرده بود بعد بصورت فیلم دراورده بودش.

  3. سلام
    من پاورپوینتم رو به فیلم تبدیل کردم ولی هرکاری میکنم اهنگی که براش گذاشته بودم تو فیلم پخش نمیشه ،چیکار کنم؟

    • سلام خسته نباشید
      موقع تبدیل پاورپوینت با صدای استاد به فیلم ، بعد از تبدیل، صدا به صورت کشیده کشیده می شود چکار کنم تا درست بشود؟

      • با چه برنامه ای،صدایی که برروی پاور گذاشته شده،پخش میشه؟

  4. سلام خیلی ممنون از مطالب مفیدتون من میخواستم بدونم تو پاور پوینت یه کلید هایی میذارن برای ورود و خروج و … میخواستم بدونم چه طوریه؟ لطفا خواهشا سریع تر جواب بدین

پاسخ دادن

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید