Microsoft Dynamics CRM چیست؟

پیش از شروع این بحث یادآوری نماییم که CRM یک مفهوم می باشد و برای آن با زبان های برنامه نویسی مختلف برنامه های گوناگونی نوشته شده است.مایکروسافت برای CRM برنامه Microsoft Dynamics CRM را معرفی کرده است.

مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
مدیریت ارتباط با مشتری اغلب تحت عناوین نرم افزار CRM، سیستم CRM و یا CRM معرفی می شود و راه حل ترکیبی کسب وکار در افزایش فروش و اثربخشی بهره وری می باشد. در واقع می توان مجموعه ای قوی از پلت فرم ها، ابزار ها و اپلیکیشن ها که با بهینه سازی هوش تجاری، دیدگاه اجتماعی، مدیریت کمپین ها و سایر موارد مرتبط با ارتباطات مشتری تصور نمود. این نرم افزار CRM یکی از رده های نرم افزار های سازمانی می باشد که مجموعه ای از اپلیکیشن های و نرم افزار های طراحی شده را به منظور مدیریت کسب و کار اطلاعات مشتری و تعاملات مشتری، فروش خودکار، حمایت مشتری و بازاریابی، مدیریت پرسنل، فروشندگان و ارتباطات با شرکا را شامل می شود
نمونه ای موفق از به کارگیری سیستم ارتباط با مشتری(Cisco Company)
شرکت سیسکو یکی از ارائه دهندگان سیستم های شبکه های اینترنتی است که بسیاری از دولت ها، شرکت ها و دانشجویان و دانشگاهیان در سراسر جهان از آن استفاده می کنند؛ درآمد سالانه این کمپانی در سال ۲۰۰۴ میلادی بیش از ۲۲ میلیارد دلار بوده و تنها از خدمات پس از فروش خود، مبلغ ۴/۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۴ سود کسب کرده است. سیسکو مدعی است که راهکارهای این شرکت باعث افزایش درآمد خدمت گیرندگان، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، توانمندسازی کارکنان، تغییر فرهنگ کاری شرکت ها و یکپارچه سازی فرآیندهای مربوطه به هسته اصلی کسب وکارها می شود. اینترنت مهمترین نقش را در جذب و نگهداری و افزایش تعداد مشتریان برای شرکت سیسکو ایفا می کند. با مراجعه ماهانه بیش از ۵/۲ میلیون کاربر به پایگاه اینترنتی سیسکو، این شرکت در مدیریت آنلاین ارتباط با مشتری کاملاً خبره و با تجربه شده است. در سال ۱۹۹۶، تنها ۵ درصد از سفارشات مشتریان شرکت از طریق پایگاه اینترنتی آن دریافت می شد اما سیسکو توانست میزان رضایت مشتریان خود را در نوع سفارشات اینترنتی از ۴/۳ در سال ۱۹۹۶ به ۶/۴ در سال ۲۰۰۳ افزایش دهد و همین رضایتمندی باعث افزایش سفارشات مشتریان به صورت آنلاین شده است.
مدیریت ارتباطات بهتر در کسب وکار توسط CRM
ارزش هر کسب وکاری به افراد و ارتباطات موجود در آن کسب وکار وابسته می باشد. که این موفقیت نیز می تواند منجر به پیچیدگی در کلیه تعاملات سازمان شود. مدیریت ارتباط با مشتری یعنی بهره مندی از سیستمی است که فرایند ها را تسهیل می بخشد و منجر به ایجاد مشتریان بیشتر و همچنین نیاز بیشتر به پرسنل سازمانی می گردد
انواع بخش های CRM
عملیاتی: این حوزه شامل خودکارسازی فرآیند های فروش، بازاریابی و خدمت رسانی به مشتری می باشد
تحلیلی: این حوزه شامل ضبط، ذخیره سازی، سازماندهی، تجزیه و تحلیل، تفسیری استفاده از اطلاعات خروجی حوزه عملیاتی کسب وکار
مشارکتی: این قابلیت امکان برقراری ارتباط بین سازمان و کنال های متعدد آن را فراهم می نماید به معنی دیگر امکان برقراری ارتباط بین مشتریان، سازمان و پرسنل ان را ایجاد می نماید
Microsoft Dynamics CRM
نرم افزاری از مجموعه نرم افزار های آفیس می باشد که منجر به قابلیت بالا در فروش می شود این در حالی که این نرم افزار علاوه بر این منجر به افزایش بهره وری و کشف دیگاه اجتماعی می شود. ایا می دانید که این نرم افزار علاوه بر آفیس 365 و Power BI طیف گسترده ای از نرم افزارها را با محصول یکپارچه نظیر Yammer, Lync, Skype و سایر سیستم های کنفرانس اجتماعی که مشتریان، شرکا و پرسنل که در حاضر استفاده می کنند را پیشنهاد می دهد؟
ما در دنیایی هستیم که تمامی امور به شدت وابسته به رفتارهای اجتماعی می باشد. تعامل با مشتریان در هر مکانی، زمانی اتفاق می افتد و این در واقع همان کلید موفقیت کسب وکار به شمار می رود. نرم افزار قوی اجتماعی CRM، ابزار برش را در دست تیم های بازاریابی، فروش و خدمت قرار می دهد برای شناسایی رفتار های افراد مرتبط با کسب وکار شما نظیر مشتریان، طرفداران، منتقدان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *