رسم چارت سازمانی به کمک Visio و Excel

رسم چارت سازمانی همیشه یکی موارد مهم برای تعیین جایگاه و وظایف افراد در سازمان ها مورد توجه بوده است.در این آموزش ساده می آموزید چطور با کمک ویزیو و اکسل یک چارت سازمانی رسم کنید.

شما می توانید به کمک این روش شجره نامه خود را به کمک Visio و Excel رسم کنید. (این آموزش بر اساس ویزیو و اکسل 2013 میباشد)

ابتدا جدول خود را در اکسل طراحی و سپس فایل آن را ذخیره کنید.

در اینجا جدول زیر(بر اساس سلیقه شخصی) تهیه شده است و ممکن است شما اطلاعات دیگری مانند شماره تلفن و… را بخواهید به چارت خود بفزایید.در این صورت یک ستون جدید ایجاد و اطلاعات خود را وارد کنید.

نکته مهم در طراحی این جدول این است که، رئیس کارمندان خود را در ستون سرپرست مشخص کنید.همان طور که می بینید مدیر عامل که در راس قرار دارد هیچ سرپرستی ندارد و سلول مقابل آن خالی می باشد.

چارت سازمانی به کمک اکسل و ویزیو chart excel visio

حالا برنامه Visio را اجرا نمایید و بر روی Organization Chart کلیک کنید سپس بر روی Create کلیک کنید.

organization chart visio ویزیو

برای دیدن ادامه مطلب اگر عضو هستید وارد شوید. اگر عضو سایت نیستید عضو سایت شوید یا اشتراک خود را ارتقا دهید

عضویت در سایت

ورود به سایت

ارتقا

LinkedIn office learning

کانال تلگرام وب سایت آموزشی آفیس

دیدگاه ها

  1. azadeh azad گفت:

    با سلام
    چرا برای من همه رو عمودی نشان میده؟ و به صورت عمودی میره پایین؟ چی کار کنم؟
    مرسی از سایتتون

    • آموزش آفیس گفت:

      با سلام.اگر امکانش هست بیشتر توضیح بدید.
      چه چیزی عمودی پایین میره؟
      اگر منظور شما چارت ایجاد شده می باشد…..بهتر است به تصویر فایل اکسلی که در ابتدای مطلب قرار داده ایم،توجه کنید.
      حتما باید طبق همان الگو قرار بگیرد.
      سپاس

  2. سید علی هاشمی گفت:

    با سلام . تلاش و کمک بسیار ارزنده ایست . با تشکر

  3. fatemeh گفت:

    عالی بود

دیدگاه شما

(ضروری)
(ضروری,نمایش داده نمی شود)
(ضروری)

خبرنامه آفیس