مایکروسافت قصد دارد راهکار نرمافزاری مدیریت ارتباط با مشتری خود را که داینامیک سی آر ام (Dynamics CRM) نام دارد، برای استفاده بر روی فناوریهای همراه تحت سیستم عاملهای ویندوزفون ۷، iOS اپل، اندروید گوگل و بلک بری شرکت ریم به روز کند.
مایکروسافت همچنین اعلام کرده در نسخه به روز شده نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری خود علاوه بر توجه به سیستم عاملهای مختلف، مرورگرهای اینترنتی شرکتهای رقیب خود را نیز مورد توجه قرار خواهد داد. بنا بر اعلام مایکروسافت، نسخه جدید راهکار نرم افزاری Dynamics CRM علاوه بر سازگاری با سیستم عامل و مرورگرهای اینترنتی مختلف قرار است از خدمات پردازش ابری بر روی ابزار همراه نیز بهره گیرد. مایکروسافت نام این خدمات را Dynamics CRM Mobile نامیده است.
بنا بر اعلام این شرکت، بهای خدمات نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری بر روی فناوریهای همراه ۳۰ دلار به ازای هر کاربر خواهد بود. این نرم افزار طوری طراحی خواهد شد که یک کاربر میتواند از روی حداکثر ۳ ابزار همراه به آنها دسترسی داشته باشد. بنا بر اعلام مایکروسافت این نرم افزارها به ۱۰ زبان مختلف و در ۲۴ بازار در سراسر جهان عرضه خواهد شد.
نسخه به روز شده نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت با طیف گستردهای از مرورگرهای اینترنتی مثل کروم گوگل، فایرفاکس، سافاری و ابزارهای مختلفی مثل رایانههای شخصی تحت ویندوز، رایانههای مک اپل و رایانههای لوحی آیپد سازگار خواهد بود.
یکی از دیگر ویژگیهای نسخه به روز شده این نرم افزار که احتمالاً در ماه میسال جاری عرضه خواهد شد این است که مشتریان قادر خواهند بود ارزیابی خود درباره یک مطلب را با انتخاب یکی از گزینههای Like و Unlike مشخص کنند. امکان فیلتر کردن مطالب بر اساس موضوع نیز از دیگر ویژگیهای نسخه جدید این نرم افزار خواهد بود.
سازگاری نسخه به روز شده نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با سیستم عاملها و مرورگرهای مختلف مایکروسافت را قادر میسازد با شرکت سیلزفورس دات کام که بزرگترین عرضه کننده نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری از طریق خدمات پردازش ابری است، رقابت کند.
شرکت مایکروسافت اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود نرم افزار Dynamics CRM در سراسر جهان بیش از سی هزار مشتری دارد. نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری شرکت سیلزفورس در همین زمان بیش از ۱۰۰ هزار مشتری داشت.